"Din sexuppsats var upphetsande, du får MVG"


Det här måste vara bland det sjukaste jag hört!

14-åringar som fått i uppgift att skriva en uppsats om "första gången", antingen den är på riktigt eller påhittad, bara det är stor inlevelse...då får du bättre betyg.

Vad är det för lärare, eller kanske man borde säga skola, som har hittat på den idiotiska ide'n?? Är det pedofiler som undervisar där eller?

Har dessa lärare ingen aning om att man är byxmyndig först när man är 15 år i detta landet?

Vad kommer härnäst?
Ska de beskriva första fyllan också eller?

Nu är inte jag så blind och naiv att jag tror att ingen 14-åring har haft sex än...eller att de flesta (om inte alla) i alla fall fantiserat om det. Men ska de verkligen behöva berätta om detta i en uppsats som de ska lämna till läraren och sen bli betygsatt efter?? Aldrig i mitt liv att jag skulle gått med på det, eller än mindre låta mina barn göra det!

De är ju bara barn ju. Även om de är sexuellt erfarna vissa av dem i den åldern, så vet de ju inte vad som är "normalt"...en del av dessa ungdommar kanske har blivit utnyttjade sexuellt, ska de då behöva skriva om ett så känsligt ämne i skolan??


Vad tycker ni? Är det ok att 14-åringar ska bli tvingade att skriva om detta i skolan, och sen bli betygsatta i ämnet?


Kommentarer
Postat av: elina

men herregud :o det är ju sjukt fel, pedofiler som jobbar där eller?! och att den var upphetsande?! vilken skola alltså!

2011-02-08 @ 20:26:30
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Beeep

... Skulle lämnat in ett tomt papper i så fall 8D

Och alla är väl inte homosexuella heller och rykten sprids lätt - så kan man bli utpekad som bög eller något. Låter ju roligt .. ._."

2011-02-09 @ 08:02:23
Postat av: Ida- - Skateboard bruden från Norrland

Jag tycker det är vidrigt.. fyfan.....

2011-02-09 @ 09:31:59
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/
Postat av: Åsa

Beeep: Öh, heterosexuella menade du eller? :)

2011-02-10 @ 12:42:39
URL: http://asahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor