Sanningen kommer alltid fram. Förr eller senare

Att vara otrogen mot sin partner och ljuga om det måste vara bland det mest idiotiska jag kan tänka mig.
Jag har alltid sagt det, och upplevt det själv, att sanningen kommer alltid fram, förr eller senare!

Detta fick nu en gammal man bittert erfara, när han 99 år gammal hittade kärleksbrev från sin frus älskare. Som hon hade haft för nästan 70 år sedan! (se dn)

Stackars stackars man.
Jag lider verkligen med honom. han har nu, 99 år gammal och efter ett 77 års långt äktenskap, begärt skilsmässa från sin fru.

Vissa kan tycka det är dumt, att göra det så långt efteråt, men den som själv blivit bedragen vet, att det är inte otroheten i sig som gör ondast, utan lögnen.

Att det sen var 70 år sedan hon gjorde det har ju ingen större betydelse. Han fick ju precis veta det.

Den diskussionen hade jag med mitt ex, när jag fick veta att han hade varit otrogen mot mig under två års tid. När jag fick reda på det hade det redan varit slut mellan dem i drygt ett år, så han tyckte inte jag skulle bli så arg och ledsen.

I mina ögon gör det nästan saken värre. 

Vad tycker ni. Gjorde han rätt som tog ut skilsmässa efter så lång tid, eller borde ha ha "Stuck it out?"
                                                                                                                 


                                                                                                                                


Kommentarer
Postat av: Fru Jessica

Med tanke på att dom har levt hela livet i en lögn tycker jag att reaktionen är att vänta sig. Stackars man! =(

2011-12-30 @ 21:40:11
URL: http://frujessica.agerstrom.se
Postat av: Ann-Louise

Jag tycker det var ett fruktansvärt svek...Och jag kan bara tänka mig vilken chock det måste ha varit för både dig & denna gamla man som upptäckte det.Kan ju bara gå till mig själv.Ujamejjen vilket sorgearbete...



Kram...

2011-12-30 @ 21:49:23
Postat av: Silla

Så hemskt att få veta det efter alla dessa år..MEN bra tycker jag att han gjorde det..

Sedan måste det ha varit hemskt att leva med det för den andre i alla dessa år, det är ju inget hon inte tänkt på precis...

2011-12-30 @ 22:12:07
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Max Fall

Bättre att lämna den fängslande tvåsamheten bakom sig, och leva mer i harmoni med hur vi fungerar på riktigt. Monogami är en medeltida uppfinning.

2011-12-30 @ 23:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor