"När en man är riktigt sjuk"

Idag är Jonas sjuk.

"Åhhhhhh....jag mår såååå dååååååligt!"
är det enda jag har hört de få gånger jag har varit in och tittat till honom där han ligger i sängen.

Stackars stackars älskling.
Ligg du där, jag hämtar vatten och alvedon. Är det något annat jag kan ge dig?

(Tänk inte på mig som måste ta hand om 3 barn och matlagning och disk och tvätt och städning osv osv.
Nej ligg du bara här och krya på dig.)

3 timmar senare.

Hur känner du dig nu älskling? Orkar du komma upp och äta lite?

"Neeeeejjj. Jag mår riiiktigt illa. Jag fryser och orkar iiiingenting"

Stackars stackars älskling. Jag åker till affären och köper fler alvedon till dig.

Klä på sig, iväg till affären, hem, städa undan efter middagen, slänga in en ny tvätt, vika tvätt, se till Naomi och hennes kompis som nästan rivit halva huset, hoppa i badet med Nino, ny tvätt i maskinen, göra välling, titta till ungarna, slänga in Naomi i duschen, natta Nino, ny tvätt, sätta barnen framför tv:n....
Aha....äntligen lugn och ro. Nu kan jag sätta mig vid datorn en stund.

Då plingar det i telefonen och jag får det här sms:et


NÄHÄ DU GUBBE LILLE. KOM INTE OCH JÄMFÖR MED HUR DET ÄR ATT FÖDA BARN!
INTE FAN BLEV JAG SUGEN PÅ BEN & JERRYS MITT UNDER FÖRLOSSNINGEN!


                                                                                


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hihihi...söta lilla Åsa !! Jag känner så mkt igen det här, är ALLA män likadana tro ??!! :) Ha en fortsatt fin & mysig kväll !! Kramar till dig och din fina familj ♥

2011-12-20 @ 21:38:08
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: Dinah Trapp

ha ha ha... OMG! När JC är sjuk låter det så här: "Ahhhhh aaaaaaajjjj älskling jag dööööör, det är säkert, hjälp mig!" Hur kommer det sig att alla män är döende när de är sjuka? Varför klagar inte vi kvinnor om vi har lite feber? Näe då städar vi och donar och lagar mat och tar hand om barn ändå. Mycket konstigt fenomen :)

2011-12-20 @ 22:52:08
Postat av: Angelica

Hahaha. Underbart!!!

Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

HAHA gud så underbart! :-D (ja inte för dig så klart, men underbart att läsa). :-D

2011-12-21 @ 09:10:19
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor