Går det att jämföra? (Spoileralert!)

I nästan ett års tid, så har vi spenderat kvällarna när Naomi varit hemma, med att titta på hela säsongen av Tre Kronor.
Vi har följt Klimax i hans sorg när Bimbo dör, Stens Frisks sjuka upptåg genom hela serien, Abby och Tanjas kärleksromans, Familjen Karlsson-Perssons uppfriskande barnuppfostran....ja, det har varit många timmar av skratt och gråt det senaste året, och Naomi blev störtförälskad i serien, precis som jag tror vi alla blev när den kom ut.

Häromkvällen var det så dags för det allra sista avsnittet.

Vi som har sett serien, vet ju om att det inte är något lyckligt slut direkt. (Titta bort nu ni som tänker se den)
Man följer en serie som är 10 säsonger lång, man lär känna personerna, och i sista avsnittet.....PANG!
En bomb exploderar och alla dör!

Jag insåg att det skulle bli väldigt traumatiskt för Naomi, hon är ju bara 10 år, och så har hon ju fäst sig vid alla karaktärerna, så jag hade laddat upp med näsdukar, förberett mig på en lång kväll med många tårar innan hon somnade.
Och så kommer den då.....smällen......man får se Larry stå och se varenda människa han känner dö där inne på cafe't. Eftertexterna börjar rulla, och det är slut.

Jag tittar på Naomi, och hon ser ut som ett frågetecken.

"-Va?" Slutar det så?" säger hon.
"Ja...det var det sista avsnittet. Alla dog" säger jag lite försiktigt och inväntar reaktionen.

Då säger Naomi:

"Gud så bortkastat! Det där var ju som.....som......som om jag skulle gå och köpa en munk för 50:- och sen bara äta upp den.....Helt bortkastat ju!"

Och så börjar hon skratta.

Ja. Det var ju också en jämförelse. :)


                                                                                                                            


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Sötaste Naomi, vad gott hon tog det så!

2011-12-02 @ 16:13:41
Postat av: Jennie & Fröken Flis

haha, men va bra att hon inte blev helt förstöd iallafall :)

2011-12-03 @ 11:28:44
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Jag var kär i klimax när jag var liten. Blev ju jätteledsen när han dog. Man fattade ju att det var skådespel, men endå så blev jag ledsen. Man hade ju följt alla så länge och nu var det bara slut.

2011-12-03 @ 17:03:27
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor