Beslut

Ja, idag kom det.
Beslutet från den muntliga förberedelsen som vi var på i förra veckan.

Jag fick igenom mitt yrkande om en ny vårdnadsutredning, och den är planerad att vara färdig i april. I och för sig bra om de gör det grundligt, men jag förstår varför det alltid ska ta sån tid? Naomi hinner ju bli myndig innan det här är avklarat.
Tänk att hon bara var 4 år när allting drog igång, nu hinner hon bli minst 11. Och så säger de att tvister med barn inblandade alltid är prioriterade....

Så här står det i skälet till beslutet:
"Den utredning som  nu har lagts fram jämte vad parterna själva har framfört ger viss anledning att befara att de samarbetsproblem som hela tiden har förevarit -och som domstolarna tidigare också har berört-har nu förelegat under så lång tid att det kan finnas skäl till ändring i fråga om vårdnaden eller boendet. Särskilt bör därvid framhållas att parternas kommunikation synes vara minst sagt bristfällig"

Det är så mycket i hela den här tvisten som är så sjukt, saker som motparten hävdar som är så uppenbara lögner, och som vi även har motbevis för...men det får jag gå igenom nån annan dag.
Hoppas att det denna gången blir en ordentlig utredning bara, inte som förra gången när de baserade alltihopa på ord mot ord.....


                                                                                                                          


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag hoppas att allt ordnar sig vännen, och jag håller mina tummar hårt för er !! TÄNKER MKT PÅ ER ♥

Kramar i massor till dig och din familj

2011-12-08 @ 20:25:45
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

åh de kommer ordna sig, trots eviga väntan och jag tror det kommer bli jättebra. Kram

2011-12-09 @ 06:36:30
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Känns som barnet i detta sammanhang är av mindre vikt på nåt vis. Det kan väl aldrig anses bra med så här utdragna vårdnastvister för barnen. Även om man håller dom utanför så mkt det går. Dom känner ju av det ändå :(

2011-12-09 @ 08:27:52
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Fnulan

Du vet att jag verkligen håller tummarna!!! Förlåt att jag inte skrivet innan men det har varit häcken full!

PUSS

2011-12-11 @ 22:27:42
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor