I brist på bevis....

Ännu en gång förvånas jag över hur Sveriges lagar fungerar....eller, rättare sagt, INTE fungerar!!!!

Ni som har hängt med ett tag vet ju att jag har skrivit om den här pedofilen som kontaktade min dotter på MSN...som tur var kom vi på det ganska tidigt, och "tog över" chatten så att säga.

Jag och min man utgav oss då för att vara vår dotter, och ville se hur långt han var villig att gå. Det blev riktigt illa när han började skicka nakenbilder och uppmanade Naomi att göra likadant. (Ni som inte läst om det kan göra så HÄR)

Hur som helst så gjorde vi ju en anmälan, som efter 3 veckor lades ner...i brist på bevis!

Jag har nu varit i kontakt med en reporter på NWT, som antagligen ska skriva en artikel om detta. De har ju haft en rad artiklar om liknande fall tidigare, där reportern själv utgav sig för att vara en 13-årig flicka på olika nätsidor, och blev kontaktad av över 100 män (!) som delvis ville träffa henne osv... (Tycker absolut ni ska gå in och läsa dessa artiklar HÄR)

När jag pratade med reportern, som även har varit i kontakt med polisen angående vårat ärende, så fick han i stort sett samma svar från dem då, som han fick när de hade gjort sin anmälan....
De kan inte sätta dit pedofilen, eftersom han EGENTLIGEN inte har chattat med ett riktigt barn, utan personer som UTGER sig för att vara barn!!

Man blir helt chockad! De VET att männen i fråga ÄR pedofiler, men kan inte sätta dit dem!

I vårt fall tycker jag i o f s att det är en dålig ursäkt, eftersom han faktiskt var i kontakt med dottern först, och sen har ju polisen aldrig ifrågasatt exakt vad som skrevs av oss resp henne....plus att han skriver att han kontaktat flera andra småflickor som faktiskt skickat bilder till honom.....men de låter honom hållas....I brist på bevis....som det heter....

Jag känner mig så maktlös!
Vad ska man göra?

Jag har varit i kontakt med en person som helt uppenbart är ute efter småtjejer, han har kontaktat MIN dotter, och han blir värre och värre, och jag kan inte göra någonting! Polisen gör heller ingenting....Eftersom mannen bara tror att det är min dotter han äcklar sig med, fast det i själva verket inte är så.

Nej, då är det ju ok. Eller?

Trackback
RSS 2.0 Humor