Tjejer ska hålla sig till "tjejsporter!"

Idag har jag satt in Naomi på ridskola. Äntligen!

Hon har ju länge sagt att hon vill börja med någon fritidsaktivitet, men tyvärr har det ju inte varit så lätt eftersom hon bor varannan vecka hos mig och varannan hos sin pappa. Han har en förmåga att inte dyka upp med henne på sina veckor. Jag säger inte alltid, men ibland. Sist hon gick på ridning, så kom inte på tävlingarna, för de var alldeles för tidigt på söndagar. (enligt Naomis utsago)

När vi bodde i Åmål så gick hon på dans, och då dök hon upp varannan vecka. Min vecka.

Men nu sa vi att vi struntar i det. Vi sätter in henne på en ridskola, kosta vad det kosta vill, så får hon väl komma varannan vecka då. Bättre än inget. Och vem vet, kanske hon dyker upp även på hans veckor.

Nu är det inte så att hon aldrig haft en fritidsaktivitet. Jo då. Hon gick som sagt på dans under 2 år. Sen har hon gått på ridning i ett år, och hon har även spelat fotboll. Det brukar funka bra, för den är under våren när hennes pappa är i USA. Då kan hon komma varje vecka. (Annars är pappan duktig på att dyka upp de veckor jag har henne, för det är en ursäkt att få träffa henne, och sen strunta i det på sina egna...)

Sen har hon även gått på cirkusskola ett tag.




Men! Har ni sett Arnes Hegefors totalblunder i Aftonbladet idag? Att tjejer inte kan spela fotboll? Det var bland det dummaste jag hört!

 


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Hoppas hon får komma sig iväg på ridningen även på pappans veckor nu då.

2011-08-29 @ 14:20:51
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Joe Black

Intressant hur alla läser in egna ord. Var säger han att kvinnor inte kan spela fotboll?



Varför inte inse sanningen och det mest självklara? Det är skillnad mellan män och kvinnors fysik och ingen genusindoktrinering kan ändra på detta.

2011-08-29 @ 19:19:22
URL: http://alkoholromantiker.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Joe Black: Om du läser huvudrubriken på Aftonbladet så står det klart och tydligt: Kvinnor kan inte spela fotboll!

Så DÄR säger han det....

2011-08-29 @ 20:24:12
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Elina

åh vad skoj att hon får börja på ridskola, jag gick också i det när jag var liten! :D är allt bra med dig idag? :)

2011-08-31 @ 18:05:23
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Helena

Njae, det där är snarare en rubrik som skall få läsarens intresse, man ska inte tro på allt man läser... Kolla på klippet så hör du vad han egentligen säger

2011-09-01 @ 16:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor