Svindyra uppfostringsmetoder

Efter torsdagens lilla gräl med Naomi, så insåg jag att det krävdes en del ändringar i beteendet. Det värsta jag vet är att bli arg och skrika på mina barn, utan jag kör hellre med belöning/bestraffning-metoden.

Så då bestämde jag mig för att ta tillbaka "veckopengslistan" som vi hade när hon var liten.
Den går ut på att hon får pluspoäng när hon är snäll, och minuspoäng när hon gör något olydigt. Och sen i slutet på veckan så räknar man ihop den slutgiltiga summan, och det får hon i veckopeng.

Det enda problemet är, att när hon var liten så slutade summan ungefär på mellan 20-30 kr i veckan.
Nu är hon äldre, smartare och slugare....detta resulterar i att hon utnyttjar listan till max, och är HUR DUKTIG SOM HELST!
Så nu blir vi nog ruinerade.....


           37 kronor...på en dag!!!
           Ett tips är att skriva ner de saker ni vill se bättring på, och uppmuntra just de sakerna....

                                                                                              


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Haha... hon är inte dum, så det är klart hon ser sin chans att tjäna så mycke pengar som möjligt ;)

Jag jobbar oftast till 4 på dagarna, men bor ju granne med nöjes så endera direkt efter jobbet nån dag eller på helgen !

kram

2011-08-20 @ 12:54:57
URL: http://frokenmela.se
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Haha, smart tjej! Vilken smart lista också. Kanske ska införa den snart här hemma. För nu har Edvin börjat fatta att pengar är bra ;)

2011-08-20 @ 14:35:48
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: susanne

Att gnälla på sina barn är det värsta som finns. Och värre blir det ju större dom blir. Listan fungerar så länge dom är mindre. Skulle jag använda det på tonårs tjejerna så skulle vi snacka tusen lappar i månadens slut..



Sv: Hade det gööör skoj igår. Dansade så att det stod härligt till. Men får betala det idag. Har ont i armarna, hihi. Bra kväll?

/ Kram Suss

2011-08-20 @ 20:08:23
URL: http://sussifartenigen.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Hehe så smart hon är;) Kram<3

2011-08-20 @ 22:47:55
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor