"Den perfekta kräftan....."

När jag föddes var min pappa inte med på förlossningen.
Faktum är, att han inte ens var hemma. Nej, han var iväg med några polare och fiskade kräftor.
Detta trots att jag föddes 10 dagar efter BF!

När jag frågar honom om det så här i efterhand, så säger han att jag får skylla mig själv som bestämde mig för att komma....

Mitt under kräftfisket!

Min far tror nog att jag låg där inne i magen, gnuggade mina händer och med ett hånflin höll ut så länge som möjligt, BARA för att retas. Ja, kanske det var så....jag har alltid gillat att reta gallfeber på min far! :D

Hade jag fötts några dagar innan BF, så hade jag även varit "en kräfta", nu blev jag istället ett Lejon.....;)



Han är ursäktad, eftersom det ledde till att de idag driver sin egen kräftodling, där jag får äta hur mycket jag vill av denna delikatess ;)
Ni vet väl om att Sveriges GODASTE kräftor finns på Elanders kräftodling?! :)


Kommentarer
Postat av: prinsessanadia

Svärföräldrarna har också kräftdamm :) Vi ska dit i september tänkte vi. Yammi!

2011-08-13 @ 16:47:04
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor