Vett & Etikett

Tänkte visa er hur vi gjorde våra festprogram till bröllopet.
Även dessa planerade och gjorde vi helt själva, från början till slut. Det krävde MYCKET tid utav oss båda, och det var många sena sommarkvällar vi satt uppe förra året för att hinna färdigt, men det var roligt, och vi skrattade mycket medans vi gjorde dem.

Vi började med att funderade ut vad vi ville ha med.

*Välkomstdikt
*Bordsplacering + beskrivning av gästerna
*Meny
*Vett & Etikett
*Snapsvisor
*Vett & Etikett
*Sista tacket

Sen gjorde vi hela tiden en sak i taget, annars hade vi blivit tokiga :) Det finns många bra redskap att använda sig utav på Bröllopsguiden och Bröllopstorget, för att få hjälp med sånt som bordplacering tex.

På första sidan skrev vi en dikt som lät så här:

"Måhända är han den enda i världen som
tycker sig veta att hon är den underbaraste
kvinnan på jorden

Måhända är hon den enda som uppskattar
Hur fantastisk han är i varenda liten sak
han gör och i varenda liten tanke

De tycker sig höra en underton av godhet i
allt vad den andre säger och tror att de flesta
kanske missar det hos den andre

Och de förstår inte hur man kan passera
den andre utan att förstå att man just
passerat den finaste människan i världen

Han har förstått, hon har förstått-
Därför är vi här idag"

Sen bordsplaceringen med lite roliga fakta om gästerna, och hur de är bekanta till paret.
Menyn, och sen Vett & Etikett sidan. Så här skrev vi:

*Ingen får ta för sig förrän någon har börjat
*Skulle dryck ta slut, låna av personen till vänster
*Det är strängt förbjudet att behålla sitt goda humör för sig själv
*Var och en äter på sin egen tallrik
*Intagen föda betraktas som förbrukad och återges ej!
*Klädsel rekommenderas!
*Det är strängt förbjudet att låta maten tysta munnen!
*Kontrollera att era bordsgrannar ej utnyttjat rusdrycker så att de blir suddiga i ansiktet
*Bordsdamer lämnas tillbaka efter festens slut (Gäller ej bruden)
*Den som håller tal ska efter talets slut se till att alla sovande väcks
*För bortkomna gäster ansvaras ej

Sen hade vi en sida med snapsvisor, och en sida med ett bröllopskryss som handlade om mig och Jonas, en bra sida att använda till det är Eclipse Crossword

Sen på sista sidan la vi in en bild på oss båda med ett tacktal till värdparet och alla gäster. Till alla sidor hade vi hämtat små roliga strips, dikter, citat osv som vi la längst ner på sidan.

Sen när häftet var färdigt och vi var nöjda med innehållet, så ville vi ha det lilla extra, så vi gjorde även ett litet "fodral" som vi la ner häftena i...de såg ut så här:

 

Efter mycket jobb, så blev slutresultatet så här. (Klicka på bilderna för att se dem större)

    


Vill ni hyra partytält?
Klicka här.


Kommentarer
Postat av: Anonym

taaack :D



åh härligt med wedding :D

2011-04-27 @ 13:55:53
URL: http://eeeelins.blogg.se/
Postat av: Maria - fashionstars ☆

roligt inlägg :)

2011-04-27 @ 14:12:59
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Annelie

INGEN SPAM!

Hahaha,, vilken rolig grej med ert bröllop.

Vart väl väldigt uppskattat kan jag tro..??



Vi hade ett väldigt enkelt men ack så annorlunda bröllop, de efterlyste folk som ville gifta sig i vår stads köpcentrum på Pingsaftonen 2008, min man och jag hade ju funderar på detta ganska så länge så jag ringde efter jag hade fgrågat gubben.

Vi fick komma på typ en liten intervju, och vart det uttagna bröllopsparet av 13 par som sökte.

Sen gick allt undan... 4 veckor var det innan själva bröllopet skulle vara.

Men, han som höll i det fixade ju med allt, bröllopskläder (fast det gick ju under borgligt, det var vår kommunordförande som vigde oss), ring, frisyr, bröllopstårta, folk som fotograferade plus fimade bröllopet, musikunderhållning i köpcentrumet,limousine,ja ALLT.

Enda vi stod med sjäklva var inbjudan till våra gäster och maten vi skulle bjuda på.

Vi hann aldrig att skicka ut inbjudningskort, utan vi fick ringa runt och skulle ha svar direkt.

Maten tog vi från en Sydamerikansk restaurang i Malmö som körde hem det till oss.. typ buffé med 3 olika rätter.Alkoholen var vi över till Tyskland och köpte.

Jisses vilket kanonbröllop vi hade.. alla var sååå nöjda.

Å vi njöt i fulla drag...!!



Ojjj.. ett långt inlägg.



Jag hittade in blogg genom Javamorsan..



Ha en finfin dag i sommarsolen.. // Annelie

2011-04-27 @ 14:22:53
URL: http://minegen65.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad duktiga ni var. Jag och maken hade inte en tanke på sånt när vi gifte oss för 12 år sen! Jag var bara 22. Vill gifta mig det var det enda jag visste. iväg men inbjudningar och hade inte en en plan klar veckan innan det var dags. Men jag fick min allra bästa dag någonsin och jag ångrar inget!

2011-04-27 @ 14:23:18
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

gud nej jag håller med dig! jag har ju aldrig gått gravid i värmen eftersom Vincent är född i april så de hade inte hunnit bli så varmt som de är nu

jag sa te marcus att vi måste planera bättre tills nästa barn haha så jag slipper svettas som en gris nu känner jag mig verkligen som en padda som sitter å jäser när vi är ute i solen haha



ja de är super skönt att ha ett datum å veta att då kommer han ut men ändå lite nervös jag som tyckt att vi ska ta de lugnt hela tiden har nog inte riktigt tänkt efter att de faktiskt är dags snart

kram

2011-04-27 @ 14:26:35
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Lilla H

Vad fint påminner om vårt vi hade också ungefär de sakerna med.

2011-04-27 @ 14:38:47
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Fnulan

FINT!!! ^Jag ska nog f*n få mig mitt bröllop! Så det så!



Usch jag förstår att du har det jobbigt idag, men du ska se att det kommer att gå bra! Ingen kan väl vilja att ett barn inte ska vara hos sina ena förälder? Nej... kan inte va möjligt! Pappan ska väl göra allt för att underlätta för sin fina dotter!



Håller alla tummar!!!

Puss

2011-04-27 @ 15:24:47
URL: http://www.fnulan.se
Postat av: Fröken M

Jaag förstår att det var mycket jobb att få allt att klaffa, men ni verkar definitivt ha lyckats !

Jag älskkar dikten och längtar tills den dag det är min tur att vara brud :)

kram

2011-04-27 @ 16:36:47
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sofia Wählby Photography

Gud vilka söta bilder du har i headern :)

2011-04-27 @ 18:36:54
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor