Barnakuten

Natten som var har nog varit den värsta jag varit med om på länge. Min lilla bebis har varit så sjuk...
det gör riktigt ont i mammahjärtat!
Vid denna tiden på året, när skolorna precis har börjat, så sprider sig ju baskeluskerna som en löpeld.
Naomi började bli lite dålig i fredags, och har under helgen haft en ordentlig förkylning med hosta och snuva. Fast som det busfrö hon är med benen fulla av spring så har hon ju orkat med att vara ute och leka ändå, så så farligt var det nog inte.

Värre var det när lille Nino började visa symptom på det igår...han började bli lite snuvig under eftermiddagen, och så fort vi gick och la oss så bröt det ut ordentligt. Hela natten har han varit snuvig, hostat och nyst, och det har varat ur ögonen. Han har varit jättevarm med hög feber, och rikigt igentäppt så han har haft svårt att äta. Varje gång han försökte så fick han panik då han inte fick någon luft, och har börjat gallskrika!

Stackarna som inte vet vad det är som händer heller!

Man kan ju inte förklara för honom, han förstår ju inte när man säger att det snart blir bättre. Lilla gubben har skrikit och gråtit och hela sovrumsgolvet är fullt med papperstussar från att torkat snor o dreggel o tårar. Min stackars lilla älskling!! ♥ Det går inte att beskriva hur ont det gör i en som mamma!
Det enda som har hjälp något under natten har varit när jag har suttit och hållit honom o vaggat honom...då somnade han i några minuter...men inte en blund har jag kunnat sova...och stackars Jonas hade inte sovit mycket han heller när han gick upp klockan 3 för att åka till Göteborg och jobba.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen så fort jag kom upp i morse, och de ville att jag skulle komma  in med en gång för att kolla så det inte var RS-viruset....vilket det inte var som tur var!  De tog prover och gjorde en ordentlig undersökning, och konstaterade att det "bara" var ett virus...så vi blev hemskickade igen men inte innan vi hade varit en tur på apoteket för att fylla på med alvedon och näsdroppar.

Hoppas på en bättra natt inatt, och att min lilla ögonsten mår bättre snart. ♥


                                                                                 

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Å vad ledsamt att höra. Det gör ont i mig också.

Hoppas han blir lite bättre så att ni får sova inatt.

2010-09-06 @ 18:39:36
Postat av: Anna

Blir han tät i näsan igen så prova att spruta lite bröstmjölk i näsan på honom. Jag gjorde det på tjejerna när di va små, och det visade sig va bra. Hoppas han blir bättre. Kramar

2010-09-06 @ 20:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor