Anne Franks dagbok


När jag var ungefär i min dotters ålder, ca 9 år, så var jag ofta nere i Holland på semester med familjen. En av de gånger vi var där, så minns jag hur mamma och pappa tog med oss till lägenheten där Anne Frank hölls gömd, och där hon också skrev sin dagbok. Jag visste redan då vem hon var och vad som hade hänt henne, då vi hade läst om det i skolan.

Jag vet inte hur mycket böcker de läser i skolan i dag, har frågat Naomi men hon säger att de nästan aldrig läser böcker. Personligen tycker jag det är väldigt viktigt, och särskilt dessa stora böcker som är kultförklarade idag. 

Just denna bok, Anne Frank, är en mycket spännande och dramatisk bok som jag tycker alla barn borde läsa.
Därför har jag idag varit på biblioteket och lånat den, och ska läsa den för Naomi.




                                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor