Vart går gränsen??




Insåg precis en rätt häpnadsväckande sak, när jag satt med en överklagan till Försäkringskassan.

Min far hjälpte mig att formulera en överklagan gällande underhållsstödet som jag ansöker om varje år då Naomis pappa är i Usa. Han bad mig skriva ner de exakta datumen då hennes pappa varit bortrest under de senaste åren, och när jag gjorde detta kom det lite som en chock!

Nog för att jag visste att han är borta mycket, men detta var mer än vad jag hade trott.
Jag räknade ihop hur många veckor han varit borta sedan år 2006, och det visade sig att han sammanlagt varit i Usa under 62 veckor sedan dess....Alltså mer än en fjärdedel!!!

Ett år och 10 veckor har han varit borta. Ett år och tio veckor som han har fått underhållsstöd som borde ha kommit till mig. Ett år och tio veckor som JAG inte fått något underhållsstöd men ändå haft Naomi stadigvarande boende hos mig.

1 år och 10 veckor!

Under 4 års tid!


Det är länge det.....och ändå kan de tillåta att han har halva vårdnaden? 


                                                                                                     

                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor