Min brudklänning

Jag är räääättttt så besviken just nu!!!

När jag gifte mig, så beställde jag ju efter min brudklänning, samt Naomis tärnklänning från en sömmerska på internet. Jag skickade in en bild på vad jag ville ha, och mina mått, och sen efter några veckor fick jag hem dem i brevlådan. Mycket fina, och jag kunde inte vara mer nöjd med mitt köp. Rekommenderar verkligen min sömmerska!



Det enda problemet är nu, att eftersom jag hade både vitt och rött tyg i klänningarna, så visste inte kemtvätten exakt hur de skulle tvätta dem?? Det stod inget tvättråd i klänningarna, och de som hade sytt upp dem sa bara vad det var för tyg och att de borde kunna sånt på kemtvätten.
Vilket de inte kunde.

Personalen på kemtvätten sa att de kunde tvätta klänningarna, men att de inte kunde garantera att de inte färgade av sig. Jag bad dem börja med tärnklänningen då, så fick vi se hur den blev. De ringde mig häromdagen och bad mig komma in och titta på den, och det visade sig att visst...den hade färgat av sig lite. =(

Inte mycket, inte alls mycket.....det vita bara skiftade lite lite grann i rosa. Så lite att man skulle nog inte se det om man inte visste det....men håller man det mot något annat vitt så syns det ju.
Så nu är mitt dilemma:

Ska jag tvätta brudklänningen där också???

Jag har inte tänkt behålla klänningarna, utan de ligger faktiskt redan ute till försäljning,,,,men eftersom vi gifte oss på stranden så är den ju inte ren...den MÅSTE ju tvättas!

Så vad gör man??

                                                                                        

Vill ni hyra partytält?
Klicka här.

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Det går inte att bara tvätta den i nederkanten på det vita tro?

2010-10-06 @ 16:58:31
Postat av: Svärmor

Jonas Farmor lärde mej knepet att om man är osäker

på om tyget färgar av sej så ska man handtvätta den

i kallt vatten och i sista sköljvattnet tillsätta

lite ättika. Det brukar att funka rätt så bra.

Ha det så gott!

2010-10-07 @ 00:17:54
Postat av: Åsa

A-L: nja, den är rätt så skitig hela klänningen.



Svärmor: Bra tips! Man kan ju tycka att en kemtvätt borde veta sånt?

2010-10-07 @ 16:24:47
URL: http://asahoffman.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor