Vilken hemsk natt vi har haft!



Fruktansvärt jobbig!

Lille Nino har varit så sjuk. Ett tag var det riktigt nära att vi fick åka in till akuten med honom. Jonas ringde sjukvårdsupplysningen klockan ett inatt. Då hade Nino skrikit konstant i två och en halv timme, och hade jättehög feber trots att han hade fått alvedon. Jag bad Jonas ringa för att fråga om man fick ge honom en alvedon till, eftersom febern var så hög, och det hade ju gått två timmar sen jag gav honom en.
Det fick man inte. Minst fyra timmar, eftersom man inte vet om de är överkänsliga.

Sköterskan tyckte att vi skulle vänta en liten stund till, och om det inte blev bättre skulle vi åka in så en läkare fick titta på honom. Som tur var började han äntligen lugna ner sig fram emot halv två, såppas att han slutade gråta, och efter ett tag kunde han somna.



Hela natten har han sovit oroligt, vaknat hela tiden och antagligen mått jättedåligt. Vid 5 vaknade han och gallskrek igen, då var han så varm så jag trodde han skulle brinna upp, så då fick vi ge honom en alvedon till.

Det var andra natten som var nästan totalt sömnlös för min del. Igår natt vaknade han vid halv fem och somnade inte om på flera timmar...så jag känner mig ganska slutkörd nu, särskilt med tanke på att jag själv är sjuk och har feber också, det gör ju inte saken lättare.
Tur man har världens bästa make som hjälper till. ♥

Jag vet inte vart man får krafterna från till att orka, men på något sätt gör man det. Det enda som hjälpte igår när han skrek som värst, var att jag gick runt och bar honom, då kunde han till slut slumra till korta stunder på min axel. Jag hade lätt kunnat gå så hela natten om det hade behövts för att min bebis skulle må bra. Man gör vad som helst.


Det gör så himla ont när ens barn är sjukt!




Kommentarer
Postat av: Ida o Tuva

Men lille killen! :( Usch så jobbigt! Å va jobbigt för er. Hoppas verkligen han sover bättre inatt. Ge honom en puss från oss!

Kram!

2010-11-24 @ 11:31:42
Postat av: Sophia

Stackarn! De är så jobbigt när dom mår dåligt, gör så ont!Hoppas han blir bättre snart! Vi har också haft de sådär i ett antal dagar nu, fast de är lite bättre nu iallafall, skönt de! Kram

2010-11-24 @ 13:32:55
Postat av: susanne

hej!

Visst känner man sig ganska hjälplös när barnen är så små och bara skriker och har feber.... Hoppas det är bättre idag. / Kram Suss

2010-11-25 @ 10:59:45
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor