Min familj såg ett Ufo igår



Igår på julafton när jag och Jonas och barna var på vär ifrån Jonas föräldrar och ut till mina i Tösse, runt 19-tiden, så hände det spännande grejer där ute.

Min svåger, Michael, som bor granne med min mor o far, hade varit nere i sitt hus för att hämta nånting. På vägen tillbaka såg han något mystiskt på himelen, ett ljussken som han aldrig hade sett förut. Han tog upp telefonen och ringde till min pappa, och han o min bror gick ut och kollade också.

Alla tre säger att det  var något konstigt som de aldrig sett förut, och att det inte kan ha varit ett vanligt flygplan. Som jag förstod det, efter vad jag har hört från dem, så var det två stora ljus, mörkt oranga, som flög sakta över himmelen. Först det ena, och det andra strax bakom. De flög ganska lågt, och det var inget ljud från dom.



Ingen av de tre som såg det är några ufo-fanatiker, som tror att de dom såg var utomjordingar, men de är alla överens om en sak.
De dom såg igår var ett UFO=Unidentified Flying Object

VAD
för något slags ufo det var däremot, det kan man diskutera. Var det någon mer som såg något konstigt på himmelen i trakterna runt Åmål igår? Eller har hört talas om det? Eller vet vart man ska ringa för att kolla upp vad det kan ha varit?

I vilket fall som helst, så är det lite spännande. :)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Åsa! Det KAN ha varit två s.k. "Ufo-ballonger". Du kan googla på det så får du veta mer. Ganska vanligt att folk skickar upp sådana just kring jul och nyår. Den där oranga färgen kan tyda på det också.

2010-12-28 @ 11:14:50
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Escargency

Väldigt på Hugget.Nåväl det kan ju ha varit ett UFO-Schafflongkerraz Skepp.....eftersom man inte får berätta för diktatorbloggare vad man själv upplevt,så får kommentaren stanna därfvid.Mvh Thomas-FÖR öppenhet-MOT Diktatorisk CENSUR!!!!

2011-02-02 @ 19:24:21
URL: http://www.tomovi.com
Postat av: Anonym

I Amerika heter det om en Smörgås ramlar med Pålägget nedåt,för MURPHYS LAW....

I Europa heter samma Lag=HOFFMANNS LAG,efter Johannes Hoffmann,som tappade sin smörgås med Pålägget nedåt i Gruset.Prickig Korv-Fralla

Kan det vart en sådan som Flög där,Kineserna har ju Gjort Grisar Självlysande......GEELY

2011-02-02 @ 19:28:45
URL: http://www.tomovi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor