Krock i Mitt i City garaget



Vad är det för jubelidioter som är ute på vägarna nu för tiden??

Blir så arg!
I vanliga fall kan man nån gång ibland reta sig på andra förare, så där så man undrar hur de är funtade, men nu den sista tiden håller man ju på att bli tokig ju. Bara de sista dagarna tror jag att vi har fått slänga oss på tutan för att undvika att krocka kanske 3-4 gånger.

Folk som bara kör rakt fram i korsningar där de har väjningsplikt, trots att det kommer bilar på gatan, och nu när det är så halt så det knappt går att bromsa heller. Vad tänker man med då??

Bara idag hände det ca 3 gånger på vägen hem ifrån stan. När vi körde förbi Löfbergs Lila så var det fullt med trafik, direkt efter matchen. Vi kom i högerfilen, men vänsterfilen var det lång kö. Då kommer det en idiot i en korsning på vår högra sida som ska svänga vänster, och bara tränger sig ut mitt i trafiken när vi kommer körandes...vi hann knappt bromsa in i tid innan han fattade att det aldrig skulle gå och stannade till, så vi nätt och jämt tog oss förbi.



Men det värsta var ändå nere i Mitt i City garaget idag. Knökfullt med bilar och långa köer, vi hade tur som fick en parkering då en bil åkte precis när vi kom. Direkt vi hade stigit ur bilen så hörde jag en smäll!! Då var det en kärring som skulle åka därifrån som bara backade rakt ut när det stod fullt med bilar i kö bakom henne! Hennes bil var ingen pärla, men den hon backade in i såg ut som en splitter ny S80...han som körde var inte så glad kan jag säga!

Tänk om det hade varit nån som gick bakom henne med barnvagn!! Det kunde ha slutat riktigt illa.

Man tycker ju att när det är sånt här väglag, med massor av snö och så mycket trafik som det är mitt i julrushen, så borde folk ta det lugnare och se sig för...men det verkar vara precis tvärt om.

Aldrig sett så mycket trafikdårar förut som jag ha gjort de senaste dagarna...så snälla ni,

Se er för när ni är ute i trafiken, och ta det lugnt på vägarna....det är bättre att komma fram för sent än att inte komma fram alls!

bloglovin

Kommentarer
Postat av: nadia

Bilförarna blir kanske lika chockade som sj när det kommer snö!? :P

2010-12-05 @ 13:09:19
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor