Det här gör mig arg!



Som jag skrev om häromdagen, så har mina sidvisningar ökat drastiskt de senaste dagarna.

Och med sidvisningar så menar jag BÅDE unika och vanliga sidvisningar.
Så här såg kurvan ut på Blogg.se häromdagen, när jag enligt dom på slutet av dagen hade 553 unika sidvisningar.




På Susnet ser min statistikmätare ut så här:



Tittar man på Bloggportalen, som har nästan alla bloggar i hela Sverige, så har jag stigit så mycket att jag nu, som ni ser nedan, ligger på 8:e plats i Karlstad över mest lästa bloggar.



Vad kommer det sig då, att Bloggerfy, den enda sidan jag är med i som jag har en chans att tjäna pengar på, visar att min statistik de senaste dagarna har blivit SÄMRE???

Enligt den sidan så hade jag bara 132 unika sidvisningar den dagen som jag hade som bäst. Det skiljer alltså nästan 600 mellan den och Susnets räknare!!!!

Hur kan det stämma????

Tyvärr har jag ingen bild över hur den kurvan såg ut förra veckan, eftersom de hade tagit bort den idag, men så här ser det ut på den sidan just nu.



Enligt den har jag nu bara haft 9 unika sidvisningar, vilket inte heller stämmer.

Ok, jag köper att inte all statistik räknar exakt likadant, men det borde väll inte fela på 600 visningar??!! ELLER?

Och i vilket fall som helst, när 3 andra mätare visar att statistiken har skjutit rakt uppåt, hur kan då den kurvan gå spikrakt neråt istället???

Jag har skrivit till dom och frågat vad som händer, och till svar fick jag;

"Vi mäter endast unika besökare under 24 timmar, det gör förmodligen inte de andra. Dessutom så är det lika för alla som använder Bloggerfy vi behandlar alla på lika villkor."

Det stämmer ändå inte att det har blivit sämre. Jag skickade dom en bild på kurvorna som gick uppåt, och bad dom förklara det, men har inte fått något svar ännu. Är detta bara ett försök till fusk för att slippa behöva betala ut de pengar jag har rätt till??

Ruskigt dåligt är det i alla fall!!

Jag uppmanar alla er andra som är med i Bloggerfy att hålla koll på era mätare, och om ni har haft samma problem så hör gärna av er till  mig.


bloglovin

Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud va irriterande!

2011-03-27 @ 17:38:13
URL: http://iamequestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor