Det här börjar bli riktigt läskigt nu!

Idag ska vi ner till Åmål och hälsa på mamma o pappa. 

Detta innebär ju, som vi alla vet vi det här laget, att en fågel kommer att flyga in i rutan och dö.
Varje gång vi har varit nere i Åmål det senaste halvåret, så har det varit så. (Läs här)

En söndag för några veckor sedan, när mamma och pappa satt och käkade lunch, så hörde de en smäll mot rutan och fick se att det låg en död fågel utanför, då sa mamma att; "Jaha, då kommer Åsa och Jonas idag då"
  

Det sjuka var att vi bara någon timme senare dök upp utan att ha talat om det innan. Då insåg även mor o far att det här började bli riktigt riktigt sjukt!

Det är inte en gång det har hänt. Inte två eller tre eller fyra. Jag tror sist vi var där så var det nionde gången! I rad! Och det händer aldrig när vi inte är där.

Vad är det för budskap man ska läsa in i det här? Någon som vet? 
Efterlyses:
Någon som kan prata med fåglar.
                                                                                                                    


Kommentarer
Postat av: Gizze

Jag får för mig att det betyder otur...ledsamheter, jag har själv alltid känt obehag när fåglar flugit in i rutan eller bara att de "tittar på mig" när jag tittar ute genom fönstret...känns som de vet förstår och kan ana saker....



Hoppas det varit lugnt, jag kom själv från en eftermiddags tur i Åmål hos min bror och lite shoppande...såg inga smaschande fåglar där ;-D

Ha en fin fredags kväll!

Gizze

2011-12-02 @ 19:49:06
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

det är ju bara jättekonstigt, och skrämmande. Ett riktigt fenomen.

flög de in någon fågel nu när ni var där?

2011-12-03 @ 11:15:12
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Silla

Nej! Fåglar betyder tur...



2011-12-03 @ 22:09:16
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad häftigt! Fast inte så kul för fåglarna förståss...

2011-12-03 @ 22:24:51
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor