Nära döden upplevelse

Igår var jag på Bergvik med mamma och Nino. Vi satte oss för att vila på en bänk utanför Mc Donalds, och Nino sprang över för att titta i skyltfönstret på andra sidan.
 
Rätt vad det är får jag se en permobil komma körandes i full fart från höger, och av ren instinkt skriker både jag och mamma till i hopp om att gubben ska sakta ner eller Nino passa sig.
Detta leder förstås till motsatt effekt, att Nino vänder sig om och kommer springandes emot oss samtidigt som permobilen närmar sig med en hastighet av säkert 30 km/h.
 
Vi skriker högt samtidigt som gubben på permobilen får tvärnita för att inte köra på en skräckslagen Nino som har stannat mitt i gången och skriker högt av chock och rädsla.
 
Det handlade om en bråkdels sekund i det läget. Bilden var verkligen som tagen direkt ur en Hollywoodfilm, där fordonet hinner stanna bara en centimeter framför barnet.
Nu gick det bra, men det kunde lika gärna ha slutat riktigt illa!
Jag tror gubben fick sig en rejäl chock och förhoppningsvis tänker han efter före nästa gång innan han gasar på i full speed mitt inne bland en massa folk.
 
Men får man verkligen köra så fort inne i ett köpcentra? Det måste väl finnas speedlimit även för dem eller?
 
OBS! Gubben på bilden har inget med inlägget att göra. Förutom att det gick lika fort då kanske....

Kommentarer
Postat av: gizze

Nej men fy va hemskt...
Borde ju gå i snigelfart inomhus...
Tur att det gick bra!

2013-01-24 @ 18:05:13
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Svärmor

Usch vad hemskt!! Vilken tur att det slutade bra!

2013-01-24 @ 18:07:57
Postat av: anna

Oj...fy vad obehagligt. Borde absolut finnas gränser för hur fort dom får köra

2013-01-24 @ 18:46:36
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Joanna-Livet med Asperger+reumatism

Hej!
tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en tävling där man kan vinna ett valfritt paket namnnappar från namnnappen.se så ta en titt vet ja:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-namnnappense.html#.UQFgZWcypioOm
Om du inte gillar sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka:)
kram

2013-01-24 @ 20:37:49
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Jenny

Verkar ju helt absurt att ens få för sig att köra så snabbt inomhus. Säger som min mormor sa om pensionärer som envisas med att gå mot rött: 'De kan väl knappast ha särskilt bråttom här i livet!' Skönt att det gick bra men ryser vid tanken..

2013-01-25 @ 09:01:34
Postat av: Fröken M

men herregud, hur tänker man om man kör i full karriär inne i det där "dårhuset" ? Bergvik är ju ALLTID fullt av folk !!
Skönt att du frisknat till, jag hoppas att Nino ska göra det samma snart ! kram på er !

2013-01-27 @ 10:21:10
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor