Striptease med kommentatorer

Tänk er 2 mansgrisar, och föreställ er sen att dessa två får ett eget tv-program. Hur skulle det se ut då?
Jo, ganska exakt som den nya tv-serien i Danmark "Blachman"
 
2 män sitter i en studio, en naken kvinna kommer in. Och sen börjar diskussionen, Hur hon ser ut, storleken på brösten osv. 
 
Enligt dem så är det visst så att vi kvinnor törstar efter att få våra kroppar bedömda av män. 
Jag citerar:
”Kvinnokroppen törstar efter ord – en mans ord”.
 
Jag kan bara tala för mig själv, men personligen stämmer det inte på mig. Skulle ni vilja ställa upp?
Man undrar vad det är för kvinnor som faktiskt ställer upp på detta totala bakslag mot allt vi har kämpat för?
 
Hur kan dansk tv ställa upp på att sända ett sånt här program? Jag skulle ha skämts ögonen ur mig om jag var dansk idag. 
 
Sjukt! Äcklande! Förnedrande! Diskriminerande!
Jag skulle kunna fortsätta länge med listan över varför detta program inte borde få sändas.
 
Det är ju som att sända striptease med 2 kommentatorer som sitter och bedömmer kropparna. 
Bild från Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojka ♥

Ha ha nope, här kör vi på Zoegas! ;P

2013-04-11 @ 13:10:03
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka
Postat av: Fanny

Jag hade ju . . aldrig vågat göra det! Bara tanken på att man har ett program uppbyggt kring bedömning av kvinnors kroppar är helt sjuk.
Vad tror de att de är? Och vilken rätt är på deras sida som gör det här okej?

2013-04-11 @ 15:28:13
Postat av: Ida

Skrämmande är vad det är! Riktigt skrämmande!
Vad går programmet ut på? Vinner dom något? Eller ska dom rösta fram den sexigaste?
Så jävla sjukt äckligt! Fan vad arg jag blev nu!!

2013-04-11 @ 19:16:32
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Postat av: Fanny

men herregud, man blir så förbannad !

2013-04-14 @ 14:07:12
URL: http://www.fannyofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor