Vårdnadstvisten

Idag ska vi in på nästa möte på soc. Som en del i vårdnads och boendeutredningen.
Det har ju blivit fördröjt, talade jag om det? Beslutet skulle ju varit inne i början på april, men eftersom det inte drog igång förrän i mitten på mars så har de fått anstånd t.o.m slutet på maj.
Idag är det Naomi de ska träffa, för att höra hennes önskemål och hennes version.

Usch!
Kan inte vara lätt för ett barn att behöva gå igenom något sånt......hon är så rädd att det ska kännas som hon "väljer sida". Jag har försökt förklara för henne så gott det går att det viktigaste är att vara ärlig, att säga precis vad det är hon vill, utan att vara rädd för att såra varken mig eller sin pappa.

Men jag tror att när hon väl sitter där så kommer hon ha svårt för att veta vad hon ska säga ändå.
Kan inte begripa hur de kan skriva i Tingsrättens dom att de ska gå mycket på barnets önskan?
Hur ska ett barn kunna göra ett sånt val?

Tur att hon är så stark min lilla tjej. Och förnuftig. <3


Kommentarer
Postat av: Petra

Styrkekramar

2012-03-30 @ 10:12:48
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: anna

tror att vi kommer få göra samma procedur snart

2012-03-30 @ 21:28:38
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor