Jobbigt med växelvis boende

Igår var jag ju på det sista föräldrasamtalet (för min del) i vårdnadsutredningen.
Det enda som återstår för dem att göra nu är att prata med skolan och sen ska de träffa Jonas också och prata med honom.

Efter det ska de sammanställa alla sina anteckningar och ihop försöka fatta rätt beslut om vad som är bäst för Naomi.

Hon var ju själv där på ett möte förra veckan för att yttra sig om vad hon vill, och till min stora lättnad så sa hon efteråt att hon tyckte det var ganska roligt.

Tror nog mer hon menade att det inte var så jobbigt som hon hade trott att det skulle vara, i vilket fall som helst så är det skönt att den delen är över nu.

Hon ställde sig som jag hade väntat mig väldigt neutralt i fårgan om vart hon ville bo och hade bara gott att säga om båda sina föräldrar vilket känns bra, men till skillnad från vad pappan har sagt under hela tiden så sa hon att hon faktiskt kunde tänka sig att bo stadigvarande hos den ena föräldern om hon fick träffa båda så mycket hon ville. Hon sa även att hon tycker det växelvisa boendet är jobbigt då det skiljer så mycket i livsstil mellan hennes olika hem.

Sen sa hon att hon tyckte att kommunikationen mellan mig och hennes pappa hade blivit lite bättre nu.
"På vilkt vis?" undrade jag då.

"Jo, nu hälsar ni ju i alla fall på varandra när ni ses"

Ja. Det säger ju en hel del om hur bra det fungerar, eller?


Kommentarer
Postat av: Sojkas Framtid

Men gud vilken härlig bild. Känns enda in i själen! :)



Hi hi så sött! Men vad skönt det låter att det går åt rätt håll iaf! Jobbigt att ni ska behöva gå igenom detta!

Massa kramar!

2012-04-17 @ 16:17:51
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: anna

skönt att det börjar närma sig slutet. i vårat fall så vill inte min dotter vara hos sin pappa men han vägrar förstå det. hoppas att det löser sig för er

2012-04-17 @ 17:58:09
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Alicia

Fin bild!! :)

Hoppas allt löser sig till det bästa!

2012-04-17 @ 20:28:59
URL: http://elinvictoria.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor