En gång brottsling-alltid brottsling?

Det står stora rubriker på Aftonbladet om att tv3 har tagit in en dömd brottsling i programmet "Ensam mamma söker".

Herregud! Katastrof!

Eller?
Nja, läser man vidare lite så ser man att det står att det han har blivit dömd för är faktiskt inte värre än att han köpa ut sprit åt en 15-årig flicka. Straffbart? Javisst?

Förtjänar han att aldrig hitta kärlek på grund av sitt felsteg? NEJ!

Det står visserligen att han samtidigt anmäldes för våldtäkt på flickan också, men detta har han friats för i både tingsrätt och hovrätt.....

Oskyldig tills motsatsen bevisats....eller????

Herregud, alla riskerar väl att bli kär i "fel kille", vare sig det är via ett tv-program eller i verkligheten! Det där är väl så typiskt Sverige? Har man en gång blivit dömd och suttit i fängelse, så är du för alltid dömd. Sen spelar det ingen roll vad brottet är, eller om personen i fråga har avtjänat sitt straff. En gång brottsling, alltid brottsling.

Tycker ni det är rätt?
bloglovin

OBS! Missa inte min tävling, där ni kan vinna ett valfritt smycke!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ja det är nog lite så i Sverige. Björn Alfseus har ju en låt om "den svenska jämmerdalen". Kommer inte ihåg vad den heter. Men den stämmer in bra på oss i Sverige och kanske andra i andra länder också.

2011-09-14 @ 21:35:19
Postat av: i min lilla lilla värld

Är det inte lite typsikt Sverige?

2011-09-14 @ 21:57:45
URL: http://saratilling.se
Postat av: Johnny The Rocker

Publicerat på min facebooksida : Mycket bra inlägg av Åsa Hoffman på sin blogg. Ang Tv3's "miss" att drafta en "brottling" till en såpa. Men Jante-Sverige="Moralens högborg", går det naturligtvis inte att drafta en spritlangare :-D

2011-09-14 @ 22:11:50
URL: http://corebrothers.se/
Postat av: Helena

Nej det tycker ja verkligen inte! Och oavsett så ska alla människor vara lika mkt värda, och alla är värda en andra chans anser jag! (finns undantag som tex pedofiler o mass-mördare)... Bara min åsikt!

2011-09-14 @ 22:32:12
URL: http://mysharona07.wordpress.com/
Postat av: Anonym

det e helt jävla sjukt för inte alla har gjort sitt brott jag har blivit oskyldigt straffad ska de jaga mig hela livet ellet ? /arg 16åring

2011-09-14 @ 23:24:59
Postat av: Jannie

Absolut inte ALLTID en brottsling,men det beror lite på vad brottet är,tycker jag.Kram på er

2011-09-15 @ 07:40:27
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Linda aka Javamorsan

Det är så fånigt. Tycker att folk är för snabba med att döma andra utan att se människan bakom. Han gjorde ett fel som han säkert inte alls tänker som ett fel när han gjorde det men men alla gör misstag.



Han kan gå vidare och jag vill nog inte kalla honom brottsling. En brottsling begår riktiga brott som tex att mörda sitt barn osv.. Inte köpa sprit til snorungar! Det är fel ja visst men ärligt släpp det säger jag!

2011-09-15 @ 08:57:16
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Läste det där igår och jag tyckte det var så sjukt.. Herregud alltså.. Så barnsligt.. Kram / Millah

2011-09-15 @ 11:04:36
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Mats

Det säger väl säg själv, en kille som är över 30 basst ömgås med flickor som är 15 år på en fest och som dessutom säljer sprit till henne. Verkar det normalt för dig? Sedan att han inte blev dömd för våldtäckten är en annan femma.. men det säger ganska mycket om en person. Ganska äckligt att festa med så små tjejer dessutom.

2011-09-15 @ 11:26:25
Postat av: Anonym

Själv tycker jag att langning av alkohol och droger till minderåriga är ett av de värsta brott som kan begås.

2011-09-16 @ 13:37:12
Postat av: Åsa

EVA: Eller, anonym: Det är du nog ganska ensam om att tycka.

Våldtäkt

Mördare

Pedofiler

Trafficking

Rånare

Ja, jag kan fortsätta. Men tycker inte det behövs. Du vill ju ändå bara proov your point.

2011-09-16 @ 13:40:32
URL: http://asahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor