Det är så elakt att jag mår illa!

I närheten av vårat hus ligger det ett riktigt gammalt ruckel.

Igenväxt trädgård, tejpade fönsterrutor, plyfaskivor för fönstrena, katter som hänger överallt....ja, det är riktigt fallfärdigt.
Jag har sett han som bor där inne några gånger, och man kan se att han inte är riktigt "normal". Jag vet inte vad jag ska använda för ord, jag menar inget elakt med det, men det syns att han är en enstöring, ser ut som en riktig eremit om jag ska beskriva honom med ett ord.

Varje gång jag åker förbi hans hus så tycker jag synd om honom. Det måste vara kallt och ensamt där inne, men man vet ju inte hans story?

Så häromdagen när jag åkte förbi så stod det helt plötsligt en till salu skylt utanför!
Jag ringde Jonas med en gång, eftersom han alltid har sagt att om det blir till salu vill han köpa det och rusta upp det, eftersom läget är helt underbart precis vid älven med strandkant o allt.
Vi letade på Hemnet men kunde inte hitta det, så då ringde Jonas till fastighetsbyrån som hade det....

"-Nej, tyvärr....sa de. Skylten har visst fått ben. Dert huset är inte till salu"

Alltså, det där gör mig så förbannad!!

Nästan var och varannan dag när jag åker förbi så ligger både soptunnan och brevlådan ner, men jag har "hoppats på" att det är vinden som har blåst ner det.
Nu vet jag bättre.

Det är verkligen någon/några som håller på att jävlas med denna stackars mannen!!!

Det gör mig så arg och ledsen att jag mår illa!
Han har det säkert jobbig nog ändå, utan att behöva stå ut med en massa mobbning...

Nästa gång jag ser soptunnan eller brevlådan ligga ner, så tänker jag i alla fall gå ur bilen och resa de upp.

Funderar även på att slå läger utanför hans hus och vakta det från kräken som jävlas med han....


Mobbning är lika illa vilken ålder offret än har.
bloglovin

OBS! Missa inte min tävling, där ni kan vinna ett valfritt smycke!


Kommentarer
Postat av: Loppan

Sånt gör mig så arg och ledsen! Man blir så besviken på människor. Undrar hur de tänker och vad det är som får dem att tro att de är bättre än någon annan. Vi är ju alla olika och världen rymmer oss alla!

2011-09-16 @ 09:41:56
URL: http://loppanskrypin.wordpress.com
Postat av: Antonia

Vad fan är det för människor som gör något sån mot en person som inte verkar ha det särskilt lätt? :S Blir verkligen förbannad själv!

2011-09-16 @ 10:47:08
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men fy, vilka elaka människor det finns :S

2011-09-16 @ 10:56:47
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: susanne

Mobbning är inte OK! oavsett ålder.

Man skall inte vara elak mot någon. Och speciellt inte mot någon som redan tycks vara i underläge. Hoppas du har en fin dag!

/ kram Suss

2011-09-16 @ 11:09:24
URL: http://sussifartenigen.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Vi hade en sån där jag bodde förut med. Men det var bra mycket mer igenväxt en bilden här ovanför. Även fast huset logger vid vägen så ser man inte att det finns ett hus där för att det är så igengrott. Hon har inte heller alla hästar hemma hon som bor där. Hon brukar sätta ut plakat utanför huset där det står massa konstiga saker. Även hon råkar självklart ut för saker så som du beskriver hos gubben, fast ännu värre. Här är det folk som titt som tätt sprayar massa otrevligheter med sprayfärg på hennes hus, och liknande.



Men det man undrar över är ju hur det blev som det blev. Ett hus är inte gratis vilket måste betyda att dom en gång i tiden haft ett riktigt liv med jobb, osv. Undra vad det var som gjorde att det blev som det blev?

2011-09-16 @ 12:33:21
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Jennie & Fröken Flis

det är så onödigt, kan man inte bara låta folk på leva ifred !? Håller med dig, man kan inte låta bli att tycka synd om mannen..

2011-09-16 @ 13:57:31
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Fy, folk borde verkligen lära sig att behandla sina med människor lite bättre !! Den där stackars mannen skullee säkert behöva en kram och en kopp kaffe istället för att en massa idioter ska göra sig lustiga på hans bekostnad !!

Ha en toppen helg ! kram

2011-09-16 @ 16:10:45
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Carola

Tyvärr finns det idioter överallt... Fint av dig om du reser upp de nedvälta grejerna. Gå och plinga på och prata lite med snubben som bor där, han kanske skulle uppskatta lite kontakt med andra i grannskapet? Plus att vandalerna kanske skulle avstå från att göra sådana där saker om de såg att han har folk som besöker honom.

2011-09-16 @ 21:51:14
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor