Stå bakom ditt barn, men knuffa det inte i ryggen!

Jag fortsätter att läsa om den här diskussionen kring Gunilla Persson och hennes dotter Erika.
Har även hittat till Gunillas blogg, där man kan läsa exakt vad hon säger om det hela.

Jag tycker, som jag har sagt förut, att det är synd om lilla Erika. Detta baserat på vad de visar på tv. Hon ser alltid ledsen ut, är tyst och svarar bara med "Ja mamma" och "nej mamma"

MEN!

Detta är endast baserat på vad de väljer att visa på tv. Ingen utav oss som ser programmet vet hur det är i verkligheten. Kanske är det så att lilla Erika verkligen VILL bli sångerska, fast att hon bara är så blyg att hon blir nervös inför kamerorna. Jag säger inte att det är så, men kanske. Som Gunilla skriver, hon känner sitt barn bäst. Förhoppningsvis vill hon hennes bästa.

Min fråga är bara:

Vart är pappan???? Har han ens något att säga till om???

Jag vet själv hur det var när min dotter var 8 år. Hon älskade att ställa upp på kort, hennes högsta dröm var (och är) att bli en "superstar"....och hon bad mig hjälpa henne att bli det.
Jag skickade in några bilder på henne till en av Karlstads största modellagenturer, mest på skoj, men hon blev antagen med en gång!

Redan efter en vecka ville de att hon skulle ställa upp på en fotoshoot, för ett känt matmärke. Det skulle ta en timme och hon skulle tjäna 1000:- (Läs om detta här)

Självfallet satte hennes far sig i vägen för detta. Han ville inte att hon skulle bli modell, för att de "svälter sig själva genom att spy på toaletter" Hmmmm, vadå generallisera?

Nåja, där sprack hennes drömmar, och vi fick lägga ner det tills hon blir gammal nog att bestämma själv.

Hade hon däremot fått ta uppdraget, så hade jag självklart fortsatt att stötta henne så länge hon hade den drömmen. Låtit henne ta de uppdrag hon själv ville, funnits med vid varenda plåtning och hjälpt henne med allt som krävdes. Men hade hon varit sjuk, skulle jag ha förbjudit henne att ställa upp, hur gärna hon än ville själv!

Vart går gränsen för att ställa upp för sitt barn med sina drömmar, och att pusha för hårt?
Hur kan en utomstående ta detta avgörande som bara får se det som väljs att visas utåt
?

                        Nedan ser ni en av de bilderna jag skickade in som fick henne att bli uttagen.


bloglovin

Missa inte min tävling där ni kan vinna ett gratis tandsmycke. Avslutas imorgon. Klicka här!


Kommentarer
Postat av: carola

med tanke på hur alla såpoperor gör för att få tittare så instämmer jag med dig.

Gunilla var väl från början utsedd till att bli den man skulle reta sig på, liksom Anna Anka..



Det är svårt det där...Kramisar

2011-10-04 @ 13:25:27
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Pia

På vilket sätt är det bättre att pusha dottern att bli fotomodell..? Jag tycker folk överreagerar när det gäller Gunilla. Hennes dotter använder rösten för att bli sångartist, en begränsad del av henne. Din dotter låter du posera, använda hela sin kropp, för att sälja en vara, det blir på ett helt annat sätt.

Men folk irriterar sig säkert över att hon pratade om Gud och Jesus, då slår ju de religionsbefriade svenskarna bakut! Såå får man ju inte säga, liksom.

2011-10-04 @ 13:54:19
Postat av: Åsa

Pia: Jag sa aldrig att det var "bättre att pusha dottern att bli fotomodell"

Vad jag försökte få fram var att man ska stå bakom sitt barn och hjälpa det så gott man kan, utan att vara den drivande i det hela. Sen spelar det ingen roll om det är fotomodell, sångerska, hockeyproffs, eller polis ungen vill bli.

2011-10-04 @ 13:59:21
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Tv väljer ofta att klippa så saker ser värre ut än vad det är. Det glömmer folk när dom kollar. Dock har jag inte sett något av detta själv så jag har inga åsikter alls i frågan.

2011-10-04 @ 14:04:26
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: carolina

Nej, jag får ont i magen av programmet. Säkerligen VILL hon sjunga, men kanske för att Gunilla fått henne att vilja?



Hursom, att försöka få sitt barn att uppträda sjukt, det är bara så fel.

Har slutat titta på hollywood-fruarna, får BARA ont i magen.

2011-10-04 @ 18:11:05
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: maria

"Min fråga är bara:

Vart är pappan???? Har han ens något att säga till om???"

En fråga som jag tycker är väldigt privat och som inte är lämplig att ställa till människor man inte känner eller vet så mycket om. Denna lilla flicka är med all säkerhet sin mammas ögonsten. Dom lever sina liv på det sätt som passar dom bäst i det land där dom bor. Passar inte tv programmet att titta på så kan man lätt stänga av eller välja ett annat program.

2011-10-04 @ 18:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor