Jag hade världens värsta granne

Idag kan man läsa om grannbråk på Aftonbladet. En man som super sig full och sen släcker ner hela byn för att hämnas på sin granne.

Det här med grannbråk är sjukt tycker jag, och jag har varit med om en hel del av detta. Det värsta jag nånsin varit med om var ändå när jag bodde i Åmål.

Jag bodde i en trappuppgång med två lägenheter, ovanför mig bodde en tjej i min ålder med 2 barn. Hon och jag var kompisar först, men sen när jag och min dotters pappa gick isär så tog hon hans parti och blev hatisk mot mig.
Det började med att hon skickade elaka sms till mig dygnet runt, sen ringde hon polisen så fort jag spelade musik eller även när jag inte gjorde det så ringde hon och sa att jag gjorde det. 
Varje gång hon gick förbi min dörr i trappuppgången så skrek hon hora eller fitta och spottade på min dörr. Jag hade tonad glasruta i dörren så jag såg tydligt att det var hon som gick förbi.
Jag hade inte gjort henne nånting, hennes enda ilska berodde på att hon var vän med mitt ex.

Ett par gånger kom hon ner till mig när hennes barn hade gjort sig illa och bad om hjälp, hon hade inget körkort så jag körde henne de 2 milen till akuten när hennes dotter hade brännskadat sig en natt, och satt på akuten med dem i flera timmar, veckan efter spottade hon  på min dörr igen och skrek skällsord.
Jag tog inte åt mig särskilt mycket eftersom jag visste att hon hade en del missbruksproblem, men droppen var när hon anmälde mig till socialen för vanvård av min dotter.

Naomi var då 4 år och en dag kommer det en "anonym" anmälan till socialen att någon i min trappuppgång (det var bara jag och hon som bodde där som sagt) hade hört hur jag stängde ut mitt barn i mörkret i trappuppgången mitt i natten i flera timmar, hur jag skrek på henne och inte skötte om henne.

Detta var TOTALT påhittat, och socialen la ner sin utredning, men att ha blivit anmäld för en sån sak sitter alltid kvar som ett ärr. Jag kände ju även hur folk tittade snett på mig på stan och undrade om det var sant, för hon hade ju gått runt och sagt det till alla.

Till saken hör också, att när denna anmälan kom till socialen, så hade jag och pappan precis påbörjat vår tvist. Samma månad betalades min grannes hyra in av min dotters far. Detta har jag bevis på eftersom det var min far som ägde fastigheten.

Flera år senare träffade jag denna grannen på krogen, hon kom då fram och bad om ursäkt och erkände att hon blivit betald att göra anmälan mot mig.


Jag kan nog säga att jag har haft världens värsta granne, som inte ens Grannfejden skulle kunna råda bot på.

Har ni något skräckexempel på värsta grannen??


Trackback
RSS 2.0 Humor