Att låta sitt barn ha Dayviews är som att slänga sitt barn i ormgropen!

Jag har ju skrivit tidigare och berättat om pedofilen som kontaktat min dotter på Dayviews och MSN. (läs här)

Polisen har ju nu hand om det ärendet, men det värsta är att det ramlar in nya pedofiler hela tiden!
Nästan dagligen säger Naomi till mig att det är någon som skickat ett mail till henne där och skriver saker som "vill du leka lite på webkameran, eller vill du bara titta på mig?"

Jag har ju stenkoll på hennes konto där, och senast igår loggade jag in för att kolla läget, då var det ett äckel som hade skickat ett mail där det stod "Har du nånsin sett k*k?"

Jag blockerade honom omgående och får väl göra en ny anmälan, tycker inte att någon av de kräken ska komma undan med det! Det värsta är att polisen inte gör något. De måste vänta till någor händer, tills ett oskyldigt litet barn har blivit våldtaget eller kanske till och med mördat innan de gör något.

Nu har i alla fall jag bestämt mig, att det blir inge mer Dayviews för min dotter. Det är som att kasta in henne i en ormgrop full med pedofiler.

Jag tror helt ärligt att Facebook är tryggare, där kan jag ju själv hålla koll på henne och vilka hon blir vän med. Samt att Dayviews är mest för barn, det är tid äcklena vänder sig. Ska ta mig en funderare på det.

Jag skulle uppmana er alla att ta bort era barn från Dayviews eller i alla fall hålla stenkoll på vad de sysslar med där, för även om de lovat er att hålla sig undan så kan det bli grupptryck när de sitter tillsammans med kompisar. Innan ni vet ordet av har det gått för långt.

                                                                                                         


Kommentarer
Postat av: Ajlin

om man nu vill ha dayviews, även som tioåring, så kan man faktiskt ställa in sitt konto så att bara de man är vän med eller de med lösenord kan titta på ens bilder. :)

2011-11-29 @ 12:39:47
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Min dotter har bara Fb och sin msn med två kontakter (mig och maken). Jag har stenkoll på hennes fb det var ett krav för att hon ens skulle få ett konto där.



Är livrädd för nätet just pga dessa äckel.

2011-11-29 @ 15:45:36
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Linda

Pedofilernas paradis, internet och tyvärr känns det lite som att vårat land börjar bli det också. Vi har lamare straff mot pedofiler här i Sverige än vad Thailand har som styrs och blir rikt pga människohandeln. Nyligen greps en pedofilhärva med vanliga kvinnor som utbytt material på barn med en pedofil. En mormor skickade material på sina egna barnbarn. Straffen: Villkorliga dommar för kvinnorna och böter, och ett års fängelse för mannen. Kvinnorna försvarades med att dom alla genomgick en personlig kris. Jag vågar knappt lämna mitt barn på dagis längre. Det känns som dessa sjuka läggningar blir allt fler och fler och att ge utlopp för sina vidriga fantasier känns som väldigt lätt när det inte ens finns ett system som skrämmer en till att hålla dem för sig själv. Bra att du anmäler! Fortsätt göra det och skydda din dotter och alla andra barn som kan utsättas för dessa hemskheter!

2011-11-30 @ 11:42:48
URL: http://soullfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor