Vill ni höra nåt helsjukt???

Som jag har skrivit om de senaste dagarna, så har jag blivit TVINGAD att skriva på ett amerikanskt pass så min dotter kan åka med sin far till Usa under sommaren.

Detta TROTS att det finns stora risker att de aldrig kommer tillbaka.

Riskerna, som jag anser, är följande:

Under Naomis första levnadsår, så fanns inte pappan med i bilden över huvud taget.
Ända sedan han flyttade till Sverige för 8 år sedan, så har han inte haft ett enda ordentligt jobb, han har inte lärt sig svenska, han har knappt några vänner, han har ingen familj (förutom Naomi), och han bor i en liten tvåa inne i stan där vår Naomi varken har eget rum eller egen säng (!)

Han säger själv, att han har ett jobb i Usa, han har nyss köpt sig ett hus där (!) han har hela sin familj där, och han lovar henne att hon ska få en egen häst när de kommer dit. (Varför köpa en häst om man bara ska vara där 5 veckor?)
Han säger också att det enda som håller honom i Sverige är hans dotter.

VARFÖR SKULLE HAN DÅ VILJA KOMMA TILLBAKA???

Om han får med henne till Usa, så finns det ingen anledning att komma tillbaka. Han har INGENTING som binder honom till Sverige, det enda som väntar honom när han kommer tillbaka är en ny vårdnadstvist.
Plus att han faktiskt har sagt till mig en gång i tiden att han om han får en chans kommer att uppfostra henne i Usa, för det "är bättre där".

Men inget av detta är av betydelse enligt Tingsrätten. De ser inga konkreta bevis på att han kommer att stanna där. Då frågade jag dem vad de anser vara "Konkreta bevis"?


Håll i er nu, för nu kommer det roliga!

Ett KONKRET bevis på att det finns risk att han behåller henne där, är om han tidigare tagit med henne utomlands utan att komma tillbaka!

Japp! Exakt så sa dem! Helt sjukt!!!!

Ha sen i tanke att han under dessa 5 veckor han planerar att ha henne där, har han tänkt jobba 11 timmar om dagen och då lämna henne hos släktingar som hon inte känner...och sen att hon inte VILL åka förstås.

Är det någon av er som hade känt er trygga med att släppa iväg era barn om ni var i min situation????

Trackback
RSS 2.0 Humor