Jag låg på akuten 2 dagar innan mitt bröllop

♥Pga av allt som hänt den senaste tiden så har det ju blivit dålig uppdatering på min bröllopskategori.
Häromdagen fick jag veta att två av våra nära vänner ska gifta sig, så nu känns det aktuellt igen att skriva lite :)

STORT GRATTIS TILL ER FÖRRESTEN!!! (Vet inte om det är officiellt än så skriver inga namn)

Idag tänker jag inte skriva om några tips, utan istället berätta om vad som hände dagarna innan vårat bröllop. Det ABSOLUT värsta som man kan föreställa sig, och en av de saker man fasar för ska hända inför ens stora dag, det hände förstås mig.


Vi åkte ner till Åmål 5 dagar innan bröllopet för att hinna göra iordning allt, det var mycket planering kvar, men så på tisdagen, 4 dagar innan, så vaknade jag och var sjuk!!!

Jag och Jonas strax innan vigesln, fortfarande bara fästmö och fästman..(datumet stämmer ju inte.)


Akut ryggsmärta, illamående och svimfärdig. Anade med en gång att det var urinvägsinfektion, så jag ringde vårdcentralen med en gån och bad att få komma in. Väl där konstaterade de att det var så, och jag fick ett peniciliin utskrivet som de lovade skulle värka fort.

Samma natt låg jag med frossa och hög feber, och dagen efter helt utslagen på soffan. Natten till torsdagen låg jag och svettades hela natten, med nästan 40 graders feber och bara 2 dagar till mitt bröllop!!

På torsdagen kunde jag inte röra mig, jag hade så ont i ryggen. Jag låg på soffan och bara grinade...jag hade missat allt jobb med att färdigställa inför bröllopet, som vi hade planerat så länge. Och jag hade massor att göra men kunde inte ens resa mig upp. Jag funderade allvarligt på att ställa in allting.

Då ringde min underbara Jonas till vårdcentralen igen, och sa att jag bara blev sämre trots medicinen. Då sa de åt mig att komma in med en gång.

De tog nya prover, och det visade sig att infektionen spridit sig och satt sig i njurarna!

De skickade iväg mig akut till Karlstad sjukhus, och sa att jag antagligen skulle behövas läggas in med dropp under natten!

Nej nej, skrek jag!! Det går inte, jag gifter mig i övermorgon!!

Ja, tyvärr, dina värden är så höga så att det kan vara riktigt farligt om du inte får hjälp fort....

Så på den vägen var det...Torsdag kväll, 2 dagar innan mitt bröllop, låg jag på akuten i Karlstad.
Jag hade dock tur i oturen. Läkaren förstod min desperation, och lyckades ordna så att jag istället för att läggas in med dropp fick 2 st dunderstarka tabletter som tog bort smärtan med en gång, så jag fick åka hem samma kväll med ett recept på en superdupermedicin.

Klockan halv två på natten till fredag var vi tillbaka i Åmål och kunde lägga oss för en fullspäckad fredag.

Dock återstod ett problem. När jag åkte in till apoteket för att hämta ut medicinen dagen efter, så var den visst inte en vanlig sort som de hade på lager, utan den fanns endast nere i Trollhättan. Vi hade ju inte tid att åka ner och hämta den, men efter att jag förklarat situationen för de på apoteket, så ordnade de så att medicinen kördes upp med taxi enbart för lilla mig!

Som ett mirakkel så stod jag på benen på lördagen, lyckades ta mig ner till stranden och säga ja till min älskade make, och fick en helt underbar bröllopsdag med strålande sol från en klarblå himmel.

Men om någon tycker jag ser lite blek ut på bröllopsbilderna, så har ni här en förklaring :)


Och så måsta jag ju bara passa på att tacka HELA min familj som ställde upp och gjorde allt jobb medans jag låg sjuk, och ni gjorde det så bra att allt blev precis som jag hade tänkt mig. Även ett stort tack till de som jobbade på vårdcentralen Balder i Åmål och personalen på sjukhuset som ställde upp och tog mig på allvar med en gång, så jag fick hjälp fort!

♥ TACK! ♥
 
Vill ni hyra partytält?
Klicka här.

Vill även skicka ett tack till

Linalabolina

Trollmamman

Jessica Frost

Niinas foton

Livet med Lucas

Diana

Mystjejen


För att ni har hjälpt till att länka till min namninsamling

Skriv på du med här


Kommentarer
Postat av: susanne

Oj! Det måste ha känns som en riktig mardrömm..

Men vilken tur att allt ordnade sig med lite god vilja och hjälp av familjen.



Endel veckor är det bara FÖR mycket som skall göras. Då får man " stänga" av lite för att återhämta sig själv. Ha en bra dag! / Kram Suss

2011-05-13 @ 10:49:05
URL: http://sussifartenigen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hoppas det är ok för dig

att jag la in en länk på min blogg

om din namninsamling igårkväll.

Vill ju försöka hjälpa om det går.

Hoppas din fredag är ok :)



Kramen den varma :)

2011-05-13 @ 11:37:01
URL: http://bibbisliv.blogg.se/
Postat av: Jannie

Men jösses!Vilket elände att åka på det precis inna den stora dagen.En jäkla tur att det ordnade sig o jädrar vad bra det blev!

Ni är ju så fantastiskt fina båda två o bröllet

ser verkligen ut att ha vart rena drömmen!

Tusen tack söta för gratulationerna till min

lilla grabb!Förlåt stora...ha ha ha

Massa kramar till dig going

2011-05-13 @ 12:29:04
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Vilken tur du hade som kunde stå på egna ben på Eran dag trots allt. Och vem vet .. kanske betyder det tur att man fått en sån "start"? :)

Kram

2011-05-13 @ 15:19:52
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Gizze

Men vilken berättelse...tur den fick ett gott ...slut...eller en god början ...Så fina bilder på er!

Hoppas ni har en fin fredag..här skiner solen-Och så regnar det...ja ja detta väder =)



Kram Gizze

2011-05-13 @ 15:58:34
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Tuva

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2012-03-19 @ 00:58:38
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor