"Fy vad fet du är, du får börja banta nu va?"

Nej, så skulle jag aldrig säga till någon!
Absolut inte, det är ju tabu att klanka ner på folk för att de är överviktiga, det gör  man ju bara inte!

Varför är det då ok att säga till folk att de är sjukt smala, att de borde börja äta upp sig för de är ju bara skinn och ben??

Jag har själv fått höra det flera gånger den senaste tiden, och jag tycker inte det är ett dugg roligt med kommentarer som: "Fy vad smal du är!" eller "Kläderna hänger ju bara på dig, du har ju ingen rumpa alls"

Det är ett STORT problem för mig, att jag inte kan gå upp i vikt...men det i det här landet ses det visst som lyxprobelm?

Innan jag fick Naomi, så vägde jag 52kg...en idealvikt för mig. Efter jag fick henne rasade jag i vikt, var nere på 40 kg ett tag. Det tog mig 9 år att komma upp till 50 kg igen, och då blev jag gravid med Nino. Nu har jag samma problem igen, kilona rasar av mig och jag är nere på 45 kg igen.

Detta ÄR ett problem! Jag VILL verkligen inte se ut som ett vandrande skelett, mina kläder jag hade innan graviditeten hänger löst på mig nu...jag kan inte ens ha dem.

Så snälla, tänk er för innan ni kommenterar folks utseende...man vet aldrig vilka komplex en människa har.


En nytagen bild på Kissie tagen från hennes blogg....vad tycker ni? Är detta snyggt?



Tack till

Feliciaemiliasmamma

som har länkat till min namninsamling


Kommentarer
Postat av: Jonnie

haha ja så kan de ju va :) men herregud kan man se ut så :)? ser ju inte klokt ut

2011-05-23 @ 12:37:10
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jordgubben

Gumman, du är så vacker!

Tror inte folk tänker på att man kan bli ledsen över en sån kommentar, de tror kanske tom att de är snälla.



Men du, lyssna inte på sån skit, du är JÄTTEFIN!



(Och tjejen på bilden ovan var nog det fulaste jag sett - om man får säga så ;)

2011-05-23 @ 12:37:31
Postat av: Gizze

En fruktansvärd bild tycker jag.

Vi är alla olika, och i stort sett alla är missnöjda..Vi får försöka vara nöjda , bara vi är friska. Själv har jag för stor rumpa, tjocka lår och en mage som bara är okej när jag står...så jag bävar för att Sitta ner på badstranden...men kommer göra det ändå! Och äta tänker jag inte sluta med...visst jag tillåter mig inte att vräka i mig dygnet runt och jag tar mina promenader, men det är den enda träningen min kropp får.



Hoppas du går upp nåt kilo till om det är det du vill- Men jag tycker du är fin!

Med den stress du har i livet nu så är det inte konstigt att inget fastnar...men vänta bara....när du blir 10+10+10+10...då börjar det lägga sig hahaha



Ha en fin dag! Kram Gizze

2011-05-23 @ 12:44:41
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Mamma till William & bebis i magen

God eftermiddag..Konstigt att du inte kan se bilden på klänningen,,hoppas att du kommer få se den sen..

Ja det inte rätt att klandra andra hur man än ser ut...Vist kan det se hemskt ut både på det ena eller det andra hållet men man väljer själva..

Detta med KIsse vet man inte om de är äkta bilder eller potoshoppade...Är själva väldigt liten och brukar oftast väga runt 48 kg innan jag blev gravid o kommer kämpa för komma ner där sen i höste igen...Ha en skön eftrmiddag.kram kram

2011-05-23 @ 12:47:19
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: therese

lite äckligt faktiskt!!!!!

men fin blogg!

lust att följa varandra via bloglovin? (:

2011-05-23 @ 13:19:51
URL: http://carelillen.blogg.se/
Postat av: EMilia

Mår du bra i inuti så syns det på utsidan!



Sköt om dig och den bilden är i mina ögon hemsk.

2011-05-23 @ 13:22:00
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: anonym

Hej!

Ville bara säga att det var så kul att få läsa någon med samma men kanske lite ovanliga problem! Jag har själv fått barn och bara rasar i vikt. Det är exakt som du säger- varför är det okej att säga till en smal att ÄT. Men inte till en tjock att den ska kanske äta lite minde. Kram lycka till.

2011-05-23 @ 13:52:27
Postat av: Madde

det tycker jag verkligen inte! hoppas att det är photoshop som allt annat när det kommer till henne!

2011-05-23 @ 14:12:49
URL: http://mjds.blogg.se/
Postat av: matilda

Förstår hur du känner här är de tvärtom jag har sjukt svårt för att gå ner i vikt ändå får jag höra "Fetto" mm.. Jag vill knappt gå ut pga min övervikt och lägga ut nytagna bilder på mig de gör jag bara inte, För två år sen var jag smal eller hälsosamt smal men nu.. Nu är de bara katastrof..

2011-05-23 @ 14:43:43
URL: http://annamagdamatilda.blogg.se/
Postat av: petra

jag har själv samma problem. äter hur mycket som heslt o går inte upp ett ända kilo. O visst ska man inte tracka på folk pga av deras vikt. Men det kissie håller på med är inte okej. det är tjejer runt 12 års ålder som följer hennes blogg. Hon har rätt att se ut exakt som hon gör för det är hennes kropp. men när andra lite mer utsatta människor börja följa henne o göra precis som hon så tycker jag det är dags att lägga ner bloggen eller alt skriva om något annat och söka hjälp. 46 kg säger hon att hon väger, o brösten lär ju väga cirka 10kg. så 36? hon borde få hjälp. kan ingen vettig människa få in henne på psyk?

2011-05-23 @ 15:28:14
Postat av: sandra

Jag håller VERKLIGEN med dej! Jag väger ynka 46-47 kg och skulle verkligen vilja gå upp och väga 50-52. Jag är dessutom 170 lång, så ja ser verkligen smal ut. Inte sjuksmal, utan underviktigt.. Jag har alltid varit de och fått höra från folk ja inte ens känner att jag har anorexia o dyl. (Vilket jag ALDRIG haft)

De står dessutom i alla tidningar, "Så går du ner 10 kg på 1 vecka" Jaha? Hur går man UPP dom kilona då?? De står de ingenting om!



Vad roligt att hon hade länkat dej! Statisitken lär ju ökat kraftigt :D



SV:

jaaa rätt rädd.... Drömde mardrömmar om den där jäkla ormen inatt :S

2011-05-23 @ 19:50:44
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Huga! Det ser verkligen inte friskt ut, jag gillar det inte. Jag hoppas tjejen tar hand om sig själv och ser sin egen värdighet i livet.

2011-05-24 @ 01:07:19
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej, det är INTE snyggt, ser ut som ett jäkla freak. fy faaan vad hon måste få ont i ryggen av brösten.

2011-05-24 @ 09:23:24
Postat av: Jannie-mamma till Victor

Önskar jag kunde sluta o gnälla på min semle-mage,men det lär nog hända fler ggr...

Förstår om det kan vara tufft åt andra hållet med,men det tänker man liksom inte lika mycket på,när man själv är rultis.FÖRLÅT!

Jag tycker iaf att du är tokfin!KRAM

2011-05-24 @ 13:06:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Mia

INGEN SPAM!

Nej det där var inte så snyggt! Bra att du får fler namnunderskrifter. Lycka till!

2011-05-24 @ 16:12:03
URL: http://etapp2.weebly.com
Postat av: Yohanna

Håller helt med dej, att säga till folk hur smala dom är, är tydligen helt okej, men att säga till nån att den är tjock får man inte.



Jag har jämnt varit smal och kan inte gå upp i vikt, vet inte hur många gånger folk har kommenterat hur smal jag är, varför kan dom bara inte inse att det kanske inte är så roligt?

Fast nu har jag börjat ta det som komplimanger.. Jag är ju faktiskt hellre smal än tjock..

2011-05-25 @ 00:25:08
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Du är vacker, men det där vette tusan !

Hade det inte varit för jätte bomberna på mitten hade det sett mer ok ut :)

Kram

2011-05-25 @ 06:40:12
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Josefina

Är det verkligen en "riktig" bild utan fejk ??? Väldigt oproportionerlig i så fall...

Men som du skriver; min lilla dotter är väldigt mager och kan inte lägga på sig, hon får jättemycket kommentarer om att -gud, vad smal du är, pinnen osv.. i dag ville hon inte bada med sin klass för hon vill inte visa sig för klasskompisarna i baddräkt :-(

En av mina småbröder är 2.07 m lång, han får också jättemycket kommentarer ang sin längd, medans man absolut inte får kommentera korta...

Försök att inte bry dig, jag tror att "smalis-kommentarer" beror mycket på avundsjuka.. "Alla" vill vara smala, och en del kommenterar säkert också för att man är orolig för att personen kanske inte äter ordentligt.

Ta hand om dig ! Kram

2011-05-25 @ 09:09:10
URL: http://marskulla.bloggplatsen.se
Postat av: Linda Mpili

Tycker också att synen på smala är lite underlig..

2011-05-25 @ 14:49:06
URL: http://metrobloggen.se/lindampili
Postat av: Mats

Jag tycker riktigt synd om henne.

2011-05-25 @ 23:11:01
Postat av: Linn.A

NEJ !, verkligen inte snyggt ! värsta massa operationer

2011-05-26 @ 16:06:04
URL: http://linnaxelsson.blogg.se/
Postat av: Manbrink

Ursäkta, får man göra så där med sig själv.. men om man inte får säga att ngn är tjock, så borde man inte få säga att ngn är för smal heller.. men vad har Kissie gjort?? Är det ngt fel på bilden?

2011-07-17 @ 20:10:37
URL: http://www.kacklar.nu
Postat av: aeriel

Eh, ok. Du tycker själv att man inte ska klanka ner på någon och visa respekt mot alla kroppstyper men du uppmanar folk att bedöma en specifik persons kropp här i din öppna blogg? Är du så dum/elak eller hoppas du på fler läsare om det står Kissie ett par gånger i dina inlägg?

2011-07-28 @ 12:51:31
Postat av: Åsa

Anonyma Aeriel: Jo, visst e det så. Jag får ju så många fler besökare bara av att skriva henne snamn...eller hur?



Anledningen till att jag valde att lägga ut den bilden är för att jag tycker det är sjukt att en ung människa som Kissie behöver retuschera varenda bild för att se smalare ut än vad hon redan är. Att hon inte kan vara nöjd precis som hon ser ut.

Vad jag vet så klankade jag inte ner på henne, utan frågade helt enkelt vad folk tycker om det.

2011-07-28 @ 13:15:27
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Klara

Så trist det där! Jag har för vana att inte kommentera någons vikt eller utseende, om det inte efterfrågas eller så säger man helt enkelt "vad fin du är!" varför annars ta sig rätten liksom? Det är väl möjligen om man SER att personen kräks efter maten men aldrig annars. Det var jättejobbigt när jag gick ner i vikt (från överviktig) eftersom folk hela tiden sa "vad fin du har blivit!" Man bara; eh tack?! Det gav mig nästan mer komplex och ångest än innan. Kanske var det välmenande men det kändes inte snällt alls.

2011-07-30 @ 02:10:36
URL: http://hatchetface.wordpress.com
Postat av: Candy

Ang. kommentaren från Aeriel och ditt svar på denna vill jag inflika en sak:



Nej, du klankade inte ner på Kissies utseende, men du bad folk att bedöma det. Du måste väl ändå själv kunna inse att detta får precis samma effekt som det du motsätter dig att man ska göra? D.v.s. att man nedvärderar en människa p.g.a. hur denna ser ut.



Ta en titt genom ditt kommentarsfält en gång eller två, så kanske du inser att det är precis vad som skedde. Då kanske du också, till nästa gång, kan lära dig hur onödigt och motsägelsefullt det är att först skriva om din irritation över att människor dömer varandras ytor, och sedan be människor att göra just detta.



Ärligt talat: hade du velat få en åsikt angående Kissies redigering av sina bilder, hade du kunnat fråga om just det: "Vad tycker ni om att Kissie hela tiden retuscherar sina bilder för att se smalare ut?" Nu framgår det ju inte om det är något i hennes utseende eller något med bilden du vill ha åsikter kring. Och de flesta kommer då givet att gå på hennes utseende.

2011-10-18 @ 21:31:44
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor