Ensam, bara jag själv

Ensam bar jag dig inuti mig
Ensam, bara jag själv, räknade jag dagarna tills jag skulle få se dig
Jag längtade tills den dagen jag skulle få hålla dig den första gången


 
Ensam pratade jag med dig i magen
Ensam, bara jag själv, spenderade jag timmar med att göra din vagga
Jag förberedde mitt hem för ett liv med dig. Ensam.


 Ensam  låg jag vaken din första natt i livet
Ensam, bara jag själv, höll jag mig vaken för att se till att du andades
Jag kunde inte titta mig mätt på dig, den finaste jag någonsin sett.



 
Ensam sjöng jag för dig på kvällen när du skulle somna
Ensam, bara jag själv, bar jag dig nätterna långa när du hade ont i magen
Jag låg vid din sida och höll om dig varje natt. Ensam.



 
Ensam såg jag dig första gången du log
Ensam, bara jag själv, fick jag höra ditt första skratt
Jag delade din stolthet när du tog dina första steg. Ensam.



 
Ensam hörde jag dig säga ditt första ord
Ensam, bara jag själv, visste jag vad det betydde när du sa lella
Jag hörde dina ord bli till meningar. Ensam.



 
Ensam skolade jag in dig på ditt första dagis
Ensam, bara jag själv, kämpade jag för att få det att gå ihop.
Jag hade eget företag och var ensamstående, men det gick.



 
Ensamma och tillsammans klarade vi av allt
Alla svårigheter som kom i våran väg har tagit oss igenom
Tillsammans


 
Nu försöker han ta dig ifrån mig
Han, mannen med den osynliga masken
Mannen som bara finns ibland



 
Ibland när det passar
Inte då, men nu
Mannen med den osynliga masken


 
Han kommer inte att lyckas
För jag är inte längre ensam
Tillsammans, inte längre ensam



Trackback
RSS 2.0 Humor