Döm inte hunden efter håren



Har nyligen kommit tillbaka från en riktig långpromenad med Sharona och Nino. Kan med glädje konstatera att det gick kanonbra att gå med både hund och barnvagn! Var faktiskt lite orolig över hur det skulle fungera, då Sharona har en förmåga att kunna dra en del i kopplet, emn hon har blivit jätteduktig, och det var ett rent nöje att ha henne med!
Stor eloge till Helena som har lyckats med det!

Det enda som är tråkigt, är folks inställning mot en dobermann. Det syns med en gång vad vissa tänker när man kommer gåendes, särskilt såna med mindre hundar. Det sjuka är, att Sharona har betett sig hur bra som helst, till skillnad från deras hundar! Hon går fint vid min sida, är lite på spänn med örona uppåt och väldigt nyfiken förstås när det kommer en annan hund, men hon gör inte ett ett enda utfall mot de andra hundarna.
Igår mötte vi en dam med en sån där liten vit ettrig hund som ser ut som en golvmopp, och denna lilla krabat skällde och morrade och skulle attackera Sharona, medans hon satt fint och bara tittade. Hur hade folk reagerat om det varit tvärtom tror ni? Då hade hon varit jättefarlig, och man hade fått höra att hon borde avlivas.

Eller som igår, när vi mötte en halvstor hund ute i skogen, och Sharona satt fint brevid mig och tittade, och när den andra hunden gick förbi så började den att skälla, och då skällde Sharona tillbaka. Då var det MIN hund som skrämde den andre, enligt ägaren. Men det var ju den som började!
Åh, kan bli så irriterad på vissa människor.

Sharona är världens snällaste hund. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.
Jag brukar jämföra henne med mammuten i Ice Age. :) Ni vet den som tror att den är ekorre och kan klättra i träd. :) Sån är Sharona. Hon är en chiuaua i en dobermanns kropp.


(se ett ihopklipp med bilder på Sharona här)


Kommentarer
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Dom doberman som jag träffat har jag bara gott att säga om. Båda har varit hur lugna som hellst ... däremot tycker jag att rotweiler kan vara lite mer lömsk .. i alla fall dom som jag har träffat ...

Kram

2011-07-08 @ 12:48:33
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Helena

Gud va skönt o höra att de går så bra :) Glad ja blir!

Hon har blivit mkt bättre men hon har ju aldrig vart dum på nåt sätt o vis! O folks inställning e inge kul...

Tack Åsa!

Saknar donnan massor, tomt här hemma :( Kram

2011-07-08 @ 15:11:02
URL: http://http://mysharona07.wordpress.com/
Postat av: Marie

Vad söt..! Är hunden en dobberman?? :D

2011-07-09 @ 20:18:31
URL: http://mahriee.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag håller helt med dej! Vi har en amstaff och får väldigt många onda blickar.... Att folk orkar!

2011-07-11 @ 16:59:05
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: anna

ja men exakt så där hände ju mig..visst jag gick med en kompis som hade sin dobbis med sig så kärringen med lillhunden våga int säga nå..men hon hade den lös och den kom emot dexter skällde sitt fula gälla skall å nafsa efter dexters bakben, dexter förstod ingenting. lillhundens ägare ropade bara på sin hund och sa fy..men va fan..gå fram å hämta hundjäveln ist..ett bett från din lilla råtta å jag anmäler dig kärring för ett bett kan leda till att dexter blir aggressiv lr rädd emot andra hundar - det är de sista jag vill!!!

2012-01-19 @ 12:56:45
URL: http://dobermannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor