Lektion i köbildning

Idag ska jag ha en liten lektion här på bloggen.
Lektionen handlar om hur man gör när man står i kö.

Kanske en simpel grej kan ju de flesta tycka. Man ställer sig bakom de som var där före, väntar på sin tur, och de som kommer efter ställer sig bakom dig.

Jovisst. Kan du detta, så får du MVG i detta ämne av mig.

Nu är det som så, att jag allt som oftast har fått erfara att visa människor inte kan detta, som de flesta av oss lärde oss när vi var 2 år typ.

Därför ska jag förklara.

När du ställer dig i en kö. Säg att du är på ICA. (Det spelar förstås ingen roll vart du är, som de flesta förstår, men jag ville ändå förtydliga det), och det står 7 personer framför dig säger vi.

Åhhh, vad dryyyygt, tänker du säkert då. Vad lång kö.

Jo, jag tror att du tänker så, för det gör de flesta. Även de som står framför dig i kön tänkte säkert så när de ställde sig där. Även de som står nästan längst fram tänkte säkert så, eftersom de troligtvis har stått där längst.

När det sen Äntligen kommer en ny expedit och öppnar en ny kassa, och säger de efterlängtade orden:

"-Det går bra i denna kassan också!"

Det är här de ofta går fel.

Om du då tillhör den skara som står längst bak i kön, alltså den som stått kortast tid i kön, och ändå tycker att du har rättigheten att gå före alla andra och ställa dig först i den nya kön....ja då får du IG! Icke godkänt!

Inte bara icke godkänt, du borde nog göra en hjärnröntgen också får uppenbarligen har du tappat minnet totalt eftersom du helt plötsligt tyckte att du skulle stå först i kön.

Om du däremot, likt mig och många andra, inser att de som stod före dig ska ha företräde att ställa sig först i den nya kön, ja då får du fortsatt MVG.

Så. Hoppas ni lärt er något av min lektion, och att ni nästa gång ni ställer er i en kö tänker på det ni idag har lärt er, så blir världen en mycket trevligare plats. Och även shoppingen.

OBS! Detta gäller förstås INTE vid kölappar. Då är det först till kvarn liksom.

CLASS RELEASED!
  
                                                                                                                     


Kommentarer
Postat av: LILITH - Borderline & mamma

Vid bussen är det som värst, då går det tio olika köer åt alla håll, trots att bara en i taget kommer in genom dörren.

2011-12-27 @ 15:02:24
URL: http://lilith.se
Postat av: Fröken M

hahaha !!! klockrent !! Jag fattar inte att sånna enkla "spelregler" ska behöva förklaras, men det är uppenbarligen väldigt många som ine har läst på om vett och etikett innan de går ut bland folk ;)

Kramar

2011-12-27 @ 20:57:54
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jenny

Kloka kvinna. Jag lånar. :)För övrigt vill jag också påpeka att du får ig minus om du ställer dig i en kassa INNAN ngn säljare finns där för att vara först på tur. Är det min tur att öppna en kassa så öppnar jag en kassa så långt bort från dig att alla andra hinner före iaf. HA!

2011-12-27 @ 21:08:28
Postat av: emme

INGEN SPAM! who cares???

2011-12-27 @ 22:27:46
Postat av: Silla

PRECIS....så är det...Men det ä rinte många som förstår det och det retar mig VARJE GÅNG....



2011-12-27 @ 22:41:11
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor