"Ja, Hej de e jag. E de du?"

Jag får ofta höra att jag och min syster är lika.
Inte bara till utseendet, utan även till rösten. Detta har lett till en del roliga telefonsamtal under årens lopp, här följer några exempel:

Jag ringer till syrrans jobb. Telefonisten svarar:

"-Välkommen till Foseco!"
"-Ja, hejsan, jag söker Sara."
"-Öhhhh...jaha...." Tystnad.
"-Ja. Har du Sara där? Sara Alfredsson."
"-Men Sara. Jag hör ju att det är du. Är det första april idag eller?"
"-Nej. Detta är hennes syster Åsa"

En annan gång ringer jag också till syrrans jobb, detta var precis när hon gift sig och bytt efternamn.

"-Välkommen till Foseco"
"-Ja, hej, jag söker Sara"
"-Ja det är Sara."
"-Sara Elander?
"-Nej, Sara Alfredsson"
"-Ja, men då har jag nog kommit fel."
"-Nej Åsa, jag heter det nu. Jag är ju gift"

Jag pratade med min syster igår, då berättade hon att det hade hänt något kul när hon var nere i Tyskland på jobb.
Hennes mobil ringde på kvällen:
Sara svarar:

"-Hallå!"
"-Hallå!" Hör hon i andra änden av luren och tror att det är jag eftersom det lät som mig.
"-Nä men hej!"  säger hon och hör ett klick.

Min syster tyckte jag var väldigt otrevlig som slängde på luren i örat på henne, ändå tills hon insåg att det var sitt eget eko hon hade hört. HAHAHAHA!!!


        
                                     Min syster och jag för några år sedan. Är vi lika tycker ni?

              Förresten. Rubriken är svågerns replik. Så sa han när han ringde min bror en gång. En klassiker nu! :)

                                                                                                                 


Kommentarer
Postat av: Arga Klara

Hahaha, vad kul! Ni har likadan ansiktsform i alla fall, och håret också. Tack för skrattet! :-)

2011-12-22 @ 13:41:33
URL: http://argaklara.com
Postat av: Emely Tuväng

Ja lite lika är ni nog allt! :) Haha, kul samtal!

2011-12-22 @ 17:11:24
URL: http://www.emssan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor