Evigt ung

Vi var på banken häromdagen, för att försöka lägga om vårat huslån.
Såna där fruktansvärt tråkiga vuxengrejer som man faktiskt sysslar med ibland, trots att man bara är barnet.

Anyway, anyhow...när vi sitter där och pratar räntor och sparande och lånelöften osv osv, så frågar tanten bakom disken oss:

"Hur ser erat pensionssparande ut?"

Jag tror hon blev minst sagt förvånad när hon möttes av två stumma frågetecken.

Pension?
Vadå?
Ser vi gamla ut eller?
Hallå eller, vi är ju bara 20.....+.........

För alltid liksom. Vi blir ju inte gamla än på ca 100 år, så inte behöver vi väl börja tänka på sånt än. Eller?
Kanske. Borde börja. Fundera.

Nån gång blir man väl kanske gammal, om man har tur. Då kan det ju vara trevligt med några kronor på kontot ändå.

När började ni fundera på erat pensionsparande? Är ni som mig oh förtränger sånt fram tills typ sista minuten?



                                                                                                         

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är 30 år och jag har funderat på det där med pensionssparande i några år nu... Men jag har fotfarande inte fått fingrarna ur den bakre regionen och tagit tag i det... kanske borde gör det snart ;)

2011-12-07 @ 12:37:47
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Lisandra-Milos mamma

Jag började faktiskt pensionsspara när vi köpte huset för två år sen, då va vi ju på banken och fixade med hus lån o sånt och få skaffa ja ett pensionskonto:) vuxenpoäng till mej;)

2011-12-07 @ 13:05:00
URL: http://Lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Haba

Här ( Finland ) har nog åtminstone min bank försökt få mig att pensionsspara... kommer ihåg då jag vare 25 och banktjänstemannen bombaderade mig med offerter. Ett tag blev jag så velig att jag tackade ja och började pensionsspara. Men minimisumman man ska spara i månaden är 50e och just då jag käpt lägenhet tyckte jag att jag var ständigt utan pengar så jag slutade sparandet direkt. Hahhaa! Vem vem om jag lever som pensionär- tänkte jag-

och gick o köpte nåt onödigt för pengarna :D

2011-12-08 @ 06:19:55
URL: http://www.haba-heidis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor