Sjuk, sjukare.....


Ja, då ringde läkaren igår med provsvaren från röntgen. Det var lunginflammation som de trodde, och det visade sig att det penicillinet som Jonas har tagit i 10 dagar (och haft hemska biverkningar av) inte har haft NÅGON som helst effekt!

Så nu var han tvungen att börja på en helt ny kur som han ska ta i 7 dagar....varför kan läkare aldrig kolla upp ordentligt från början så man får rätt medicin med en gång?? Allt för att tjäna extra pengar! Har redan slängt ut 1000:- på denna sjukdomen 150:- (vårdcentral) x 4= 600 sen 2 olika penicillin a´200:- styck. Alltså, förstå mig rätt...det får kosta hur mycket det vill bara min kära make blir frisk, men det hade inte behövt kosta så mycket om läkarna hade gjort sitt jobb rätt från första början.


Till råga på allt har jag gått och blivit sjuk också nu. Kände att det var på gång igår kväll. Ont i halsen och kroppen, med frossa på kvällen. Vaknade imorse med 38,4 i feber. Det är ganska mycket för mig som brukar ligga på 36,6 bär jag är frisk.

Så nu går vi i skift här hemma. Sover inte jag så sover Jonas.

-Jag är sjukare än dig!
-Nehe! Jag är sjukare än dig!

Host, snörvel, nys, host, harkel......ZZZZzzzzzzzznaarrrrrkk!!!!!



Kommentarer
Postat av: Svärmor

Tycker så synd om er. Krya på er!

2010-11-16 @ 13:15:58
Postat av: Åsa

Tack svärmor =)

2010-11-16 @ 13:25:54
URL: http://asahoffman.blogg.se/index.html
Postat av: josefine

krya!

2010-11-16 @ 14:20:37
URL: http://josefineah.blogg.se/
Postat av: Emma

Läkare vill knappast tjäna pengar på ge sina patienter felaktig behandling, inga som jag känner i allafall.... Det kallas yrkesstolthet!

Man ger alltid ett smalspektra på antibiotika (ett antibiotika som endast biter på en/ett fåtal sorts bakterier, anledningen till detta är att bredspektra antibiotikum (antibiotika som biter på många olika sorts bakterier) kan långsiktigt ge resistens mot antibiotika, dvs kroppen blir immun mot antibiotika så att den ej kan botas med hjälp av penicillin. Sen var det tråkigt att det blev fel antibiotika från början, men det finns många olika slags bakterier där ute som gör oss sjuka och man brukar få penicillin mot de vanligaste av dessa uslingar.

2010-11-16 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor