Min brudklänning är förstörd!



Jaha, så fick jag tillbaka bröllopsklänningen från kemtvätten idag.....FÖRSTÖRD!

Lämnade ju in den i mitten på augusti, och det har varit tjafs fram och tillbaka  om hur den ska tvättas. Det stod ju inget tvättråd i den, så jag hörde med sömmerskan och hon sa vad det var för tyg, och att alla kemtvättar kan ordna det. Vilket de uppenbarligen inte kunde!





Vad gör jag nu???

Kemtvätten skyller på sömmerskan, och säger att jag ska reklamera köpet, och sömmerskan skyller på kemtvätten och säger att de borde ha kunnat tvätta den. Ska jag behöva dra igång en rättstvist med konsumentverket för att få tillbaka mina pengar?

Jag hade ju redan en köpare på klänningen. Eventuellt i alla fall, hon skulle komma och titta på den, men hon var jätte intresserad.

Känner mig så lurad!

Köper en klänning, som jag hela tiden räknat med att sälja vidare och på så sätt få lite av pengarna från bröllopet tillbaka på, och så blir den förstörd. Inte nog med att jag knappast får sålt den nu, jag har ju även lagt ut nästan 1000:- på en kemtvätt!

Vad ledsen man blir.




Vill ni hyra partytält?
Klicka här.


Kommentarer
Postat av: Blerta

Men shit.. så himla sjukt. AJ! Jag vet verkligen inte hur det hade känts om jag varit i din sits..men du måste verkligen gå vidare med detta o få rätt. Detta är inte ok.Gud vad dålig stil

2010-11-09 @ 23:55:45
URL: http://blirtblert.blogg.se/
Postat av: elfina

ush va trååååkigt! ge dig inte bara, pressa dem båda två så märker du vem som veknar. Det är någons fel ialla fall. Tror nog att det blir sömmerskans fel i slutändan. Hoppas det hela får ett hyffsat slut!

2010-11-09 @ 23:56:03
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Jilina

Fan vad trist ;(.

2010-11-10 @ 06:47:05
URL: http://jilina.se
Postat av: Elin

oj vad sorgligt! Har det löst sig?

2011-04-13 @ 17:24:52
URL: http://jagblirsnartfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor