Blir så besviken!



Har ju sålt en massa grejer på Tradera nyligen, och hade massor av sparbössor ute till försäljning. Eftersom det är stort samlarvärde i just gamla sparbössor, så sålde jag allihopa till ganska bra priser.

En av bössorna som jag sålde fick jag betalt för samma dag som auktionen gick ut, och skickade den med en gång. Så direkt efter att jag hade skickat den så ser jag att lockat hade ramlat av.....typiskt!

Jag mailade köparen och bad om ursäkt, men la sedan locket i ett kuvert och skickade iväg det samma dag.

Idag fick jag ett mail ifrån köparen:

"Till Åsa Hoffman
Från:
Skickat: den 26 november 2010 12:00:42
Till: Åsa Hoffman ([email protected])
Hej Åsa!
 
Hej Fick just ett inplastat och av posten förseglat brev syämplat posten karlstad.2010-11-25.  Vi ber om ursäkt!  Tyvärr har bifogad försändelse blivit skadad under vår hantering. Ja det var ett tomt och innehållslöst kuvert. Ja då är ju sparbössan som skulle hamnat i min samlarkolegas lilla privata sparbössemuseum med drygt 7000 olika sparbössor ej komplett och saknar då sin attraktionskraft  på grund av posten hantering av brevet med " locket"
 
Samlarhälsning  "

Posten har alltså lyckats slarva bort locket!

Så nu är ju försäljningen värdelös....så jäkla trist! Jag får alltså snällt betala tillbaka pengarna för försäljningen, och har en missnöjd köpare. :(

Nån som vet hur sånt fungerar? Kan man kreditera posten för sånt slarv??


Kommentarer
Postat av: hanne

men guud, väldigt slarvigt av posten. posten borde få betala dig!!

2010-11-26 @ 15:35:29
URL: http://hannewestman.blogg.se/
Postat av: malin

men gud vad tråkigt! Gör en reklammation, finns säkert info på deras hemsida!

2010-11-26 @ 18:32:35
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag vet ju bara att väldigt många säljare skriver i annonserna att dom inte ansvarar för postens slarv. Antar att om man skriver så så kan inte köparen klaga om posten nu skulle förstöra eller något liknande. Vet inte hur det funkar om man inte har skrivit det där emot. Lycka till! kram

2010-11-26 @ 21:18:08
URL: http://www.metrobloggen.se/carolinens

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor