22 days and night

Jag är helt slut efter en lång dag...städning, tvätt, gnällig unge och så är man lite halvsjuk på det.
GUUUUUD vad skönt det ska bli att få gå o lägga sig. Bara krypa ner under ett varmt täcke, slå på tvn några minuter, mysa på makens arm, och sen släcka lampan och få glida in i den där underbara dvalan.

Jag känner hur ögonlocken blir tunga, andningen djupare, och hela kroppen rycker till av trötthet. Slut som man är dröjer det inte länge innan dräglet rinner ner för kinden och jag är borta.....

"WÄHHHH!!! WÄÄÄÄHHH!! ATT! ATT!"

Jag tittar på klockan. 2 minuter sedan jag släckte. Som på ett klockslag. Jag tvingar mig upp ur sängen, ut från täckets varma skydd och ställer mig brevid spjälsängen. Som en zombie trevar jag runt med händera letandes efter en napp....efter en stund hittar jag den, försöker hitta Ninos mun i mörkret...nej, det var örat....ögat....DÄR var det något som sög tag i nappen! YES! På med täcket över honom så kan skynda mig ner i sängen och somna om.

Ahhhh, vad skönt. Nu ska jag sova.

"Host! Host!" Hörs det från makens sida.

NEJ NEJ TYST DIN DRUMMEL! tänker jag. Du väcker honom.

Och visst.

"Öhö öhö....Aaaaatttt!"

Upp igen. Samma visa som förra gången upprepar sig. Irriterat suckar jag onödigt högt, i hopp om att maken ska vakna och tycka lite synd om mig. På hans höga snarkningar förstår jag att mina försök är meningslösa.

Jag kryper ner under täcket för tredje gången, och gör ett nytt försök.
Denna gången går det riktigt bra, jag hör liten gnälla till några gånger, men han somnar om igen.

"Mjaaaauuuuu, Mjaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Nej nej nej.....förbannade kattkräk! TYYYYST!!!!

Upp, slänger ut katten, Nino vaknar.

Ja, vid det här laget vet ni vad som händer. Napp, öra, öga sug! Täcke, slänger mig i sängen....somnar om.

"Ring! Ring!

Makens väckarklocka. Dags att stiga upp.

Natt 22 i räkningen nu. But who's counting?


                                                         Älskade barn....ni är så fina när ni sover.....


                                                                                                  bloglovin

Ni får inte missa min tävling där ni har chansen att vinna biljetter till Britney Spears koncert!


Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis

åh ja känner igen det där så väl.. försöka hålla sambom tyst, och när det väl är någorlunda tyst ja då börjar katten utanför. Aldrig äre lugnt :P

2011-09-26 @ 12:04:41
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor