Skulle ni ha tillåtit det?

 
Naomi frågade mig igår om hon fick ha ett pyjamasparty nu till helgen, med några kompisar från skolan, och det får hon ju så klart.
Det enda som gör mig lite fundersam är att hon vill även fråga några killkompisar om de vill vara med.....

Egentligen tycker jag inte att det är någon big deal.
Det är ju inte så att jag oroar mig för att något ska hända, men jag blir ändå lite osäker på om jag ska låta henne göra det eller inte.

Jag vet ju att jag själv hade en killkompis som ofta sov över hos mig när jag var liten, men det var ju min bästis och han var som en bror för mig.

Jag tror nog att jag mest oroar mig över att det inte kommer att bli någon sömn för dem, utan att de kommer att busa hela natten. :)

Går jag med på det så får de nog ligga i skilda sovrum i alla fall.

Hur skulle ni ha gjort?
Hade ni tillåtit det?
Eller tycker ni att det är en helt galen ide'?


bloglovin  OBS! Missa inte min tävling, där ni kan vinna ett valfritt smycke!

Kommentarer
Postat av: Ameera

Är det inte ett perfekt tillfälle att vara en förälder som är närvarande? Mina föräldrar tillät mig göra väldigt mycket, vi hade fest med alkohol hemma, men de var alltid i närheten, kunde komma in o säga hej o kolla läget. Jag tyckte det var jättebra.

2011-09-13 @ 11:57:32
URL: http://ameera.nu
Postat av: Helena

Så klok som hon e, så ja de skulle ja! Kanske fel av mig att yttra mig, som inga barn har men minns när ja själv var i den åldern :) Kram

2011-09-13 @ 12:01:33
URL: http://mysharona07.wordpress.com/
Postat av: Jonnie

godmorgon, läget här idag då?

2011-09-13 @ 12:20:50
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Ulrika

Det hänger nog inte på killarna om de är vakna sent det fixar nog tjejerna bra själva. Tycker nog det skulle vara helt okej med ett pyjamas party för tjejer och killar om de även umgås annars. Lycka till!

2011-09-13 @ 12:32:12
URL: http://ulrikaforeverliving.blogg.se/
Postat av: Queen Tiara

Jag håller med Ulrika. Och så tror jag att du nog bara skulle göra det "konstigt" om de inte fick sova i samma rum.

2011-09-13 @ 12:59:11
URL: http://queentiara.webblogg.se/
Postat av: Tur-i-oturen

Jag tycker absolut att killar kan vara med på pyjamas partyt, tycker nästan det var lite sött faktiskt :D

2011-09-13 @ 12:59:44
URL: http://turioturen.blogspot.com/
Postat av: naomi

det tycker jag med;P man ska få ha killar och tjejer:)

2011-09-13 @ 16:12:09
Postat av: prinsessanadia

När jag var i hennes ålder hade vi ofta pyamasparty med både killar och tjejer. Visst busade vi till sent in på natten, men vad gör det? Det händer ju inte varje natt. Det var ju knappast så att något hände som inte borde hända, vi var ju för fasiken 10 år! Även om man kanske hade en liten crush på någon av killarna. Så länge det är en förälder hemma som kan kolla till ibland så tycker jag inte det är några problem.



Sen en liten tanke. Om hon hade varit homosexuell, hur hade du gjort då? Hade hon inte fått haft tjejer sovandes över då? Hade hon bara fått sovit med killar? För jag antar att det är könet du hakar upp dig på angående om killarna ska få sova över eller inte? En tanke bara ;)

2011-09-13 @ 20:25:46
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Linnea

Håller med de övre, att det mest skulle leda till misstankar och en sned könsbild om du låter dem sova separat. Tycker att det är helt okej så länge någon är hemma.

2011-09-13 @ 22:24:21
Postat av: Åsa

Prinsessan Nadia och Linnea: Det handlar ju inte om känslor, utan mer konsekvenserna av vad som skulle kunna ske....men som jag även skrev så är jag ju inte så rädd för det, utan det är väl mer om hur de övriga föräldrarna skulle se på det....så jo, de skulle få sova i olika sovrum, för jag vet mycket väl hur barn i den åldern är...nyfikna! :)

2011-09-14 @ 11:26:00
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Åsa: Det bästa är väl att prata med föräldrarna till barnen som ska sova över, och kolla vad dom tycker :)

2011-09-14 @ 11:45:46
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Åsa

Nadia: Jo självklart kollar jag så allt e ok med dem först...men faktum kvarstår att det är mitt ansvar om något skulle hända. Det är inget jag vill ha på mig. :)

2011-09-14 @ 12:15:38
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Me

Ser inte några problem i att låta killarna vara med, det är snarare kontraproduktivt att inte låta dem vara det, då de kommer under vad som inte skulle vara naturligt i att ha killkompisar och kanske bli ännu mer nyfikna och istället umgås med killar i smyg. Barn ska få vara barn och det ska kvitta hur och med vilka de umgås, det måste falla sig naturligt och de måste få lära sig själva, inte blir överbeskyddade.

2011-09-14 @ 12:29:57
Postat av: susanne

Nu undrar vi ju hur det gick förstås.Har precis avslutat ett liknande party här hemma med tjejer o killar.Dom va fem tjejer o 2 killar.Vi la madrasser på golvet o dom sov alla i samma rum Inget konstigt.Lite fniss när dom skulle duscha i morse men sånt hör väl till Så jag tycker som alla andra här Klart att dom kan och jättebra när vuxna finns i närheten

2011-10-02 @ 17:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor