Äkta kärlek

Jag vaknar upp av att en liten len hand stryker min kind försiktigt.
Jag öppnar ögonen och ser min älskade lilla son sitta brevid mig i sängen, och han skiner upp med ett stort leende när han ser att han lyckats väcka mig.
Han slänger ut nappen, och sträcker sig fram för att ge mig en puss på munnen.
Sen lägger han sig ner med sin kind mot min kind, och ligger där och kramar om mig en stund.
Hans lilla hand håller min hand.
Efter en liten stund studsar han upp, letar reda på nappen och sträcker den mot mig, med ett leende på läpparna säger han;
"-ATT!"
Då vill han att jag ska doppa nappen i vattenglaset åt honom. Han ser så nöjd ut när han får som han vill...
Nu blir han på bushumör.
Han tar nappen och håller den mellan sängen och huvudgaveln. Jag säger nej. Han vet så väl att han inte får slänga ner den där, för då måste jag plocka upp den åt honom.
Alltså gör han det ändå, och skrattar högt när jag ger honom den där blicken som han vid det här laget vet vad den betyder;
Magpruttar!
Jag slänger ner honom på sängen, knäpper upp knapparna på hans pyjamas, blåser upp kinderna med luft, håller fast hans händer och riktar in mig på hans mage....
Och så blåser jag ut luften mot naveln på honom så det killar i hela honom, och han skrattar så han kiknar!

Han sätter sig sen upp, kryper upp i min famn och lägger armarna runt min hals och huvudet mot min axel.

"-God morgon mamma!"


Finns inget finare än kärleken till sina barn. Älskar er Nino och Naomi!


Kommentarer
Postat av: Jordgubben

Värt alla pengar i världen!!!

2011-07-14 @ 12:34:11
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vilket otroligt mysigt inlägg :)

2011-07-14 @ 12:59:38
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Helt underbart!! Passa på och njut.

2011-07-14 @ 22:07:47
Postat av: naomi

'lskar dig ochs[!!!<3

2011-07-15 @ 02:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor