Jag fick sparken och missfall på samma dag-Fick skylla mig själv!


Försäkringskassan, får jag ligga med min man?




Den här artikeln på Aftonbladet måste ni bara läsa. Helt sjukt!!
Ändå blir man inte längre förvånad. Försäkringskassan i ett nötskal. Finns det något värre än dom över huvud taget???

Jag har själv varit drabbad utav deras idiotiska regler mer än en gång, men den värsta gången var nog ändå när jag fick sparken från mitt jobb, OCH fick missfall....på SAMMA dag!

Vad sa Försäkringskassan då?

Jo, jag fick skylla mig själv!

Jag borde ha gått ner till arbetsförmedlingen på måndagen dagen efter detta hände, (när jag fortfarande låg kvar på sjukhuset efter operationen) och skrivit in mig som arbetssökande. Nu fick jag ingen utbetalning på en hel vecka bara för det. (Har skrivt mer om det här)

Är det normalt??

Hur länge till ska vi tillåta att de håller på så här?
Är det rätt att en myndighet får behandla människor på det här sättet?




Kommentarer
Postat av: birgitta på ICa

Man undrar om detta samhälle förtjänar att kallas demokratiskt längre då så lite vikt läggs vid den enskilda människans välbefinnande och så mycketvid att skapa gruppregler innom vilka alla skall rymmas oavsett om man är svårt sjuk utan möjlighet till rehabilitering eller i likhet med dig i behov av att få återhämta dig en stund

2011-01-25 @ 15:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor