Jag kan förstå varför vissa män blir pedofiler.

Förra veckan skrev jag ju en del inlägg om pedofilen som kontaktade min dotter via msn, och hur polisen reagerade när jag ringde och gjorde anmälan, men att de trots allt, till slut, kom och hämtade in våra datorer för att leta bevis. (kan läsas om här, här, här och här)
Efter MYCKET tjat, fick vi till slut tillbaka den ena datorn, som både jag och Jonas behöver då vi har egna företag.

De "speglade" den då snabbt för att kunna lämna tillbaka den till oss, men den andra har vi ännu inte fått tillbaka. Jag har förstått att det kan ta tid, men det stör mig ändå.

VI har ju inte gjort något fel!
VI har inte kontaktat småtjejer i sexuellt syfte på internet!
VI har inte skickat nakenbilder på oss själva till minderåriga barn på Dayviews och MSN!

Men ändå är det VI....som får vara utan våran dator!!!

Äcklet som gjorde alla dessa vidriga saker mot min lilla flicka, han sitter fortfarande där ute. Med sin dator. Och surfar runt. Och kontaktar fler små tjejer.

Under den tiden jag chattade med honom så bad han flera gånger om mailadressen till alla "mina" kompisar. Tänk vad många fler han har hunnit kontakta under de här snart 2 veckorna som har gått sen vi gjorde anmälan. ...medans polisen sitter och håller på våran dator istället för att sätta dit honom.

Jo, jag förstår att de har mycket att göra, men VART I HELA FRIDEN ligger prioriteringarna om det inte är bland det viktigaste att sätta dit en aktiv pedofil som du har så starka bevis emot??

Under tiden är det VI som drabbas, VI som får lida för att HAN har gjort fel.


Ni bara Måste gå in och läsa det här inlägget hos Lady Dahmer!
När man ser de bilderna hon har lagt ut, som visar hur dagens media framställer småbarn, så kan man nästan förstå att vissa män blir pedofiler....


Gissa hur gammal flickan på bilden är? 12år!

                                                                                        


Kommentarer
Postat av: Fnulan

Hej fina Åsa!! Ser att allt är som det ska hemma hos er nu när Naiomi kommit hem, att man bråkar är naturligt... va inte orolig för det. Man gör det av omtänksamhet, hon förstår...

Ja du har så rätt i det du skriv

KRAM

2011-08-19 @ 22:33:18
URL: http://fnulan.se
Postat av: Hemmafru i Florida

Hej sota Asa!!



bara ordet pedofil gor mig sjuk!!! Min fraga ar/ vart ar the parents??? fy sa sjukt!!! bra att du tar up det!!!



Re:

tack :)

ha en bra weekend!!

kram

2011-08-20 @ 00:01:39
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/
Postat av: Anonym

- Vi lever i ett sjukt samhälle ..

2011-08-20 @ 02:49:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

- Vi lever i ett sjukt samhälle ..

2011-08-20 @ 02:57:52
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Det är skrämmande men tyvärr inte förvånande !!

Hade jag ine jobbat hela dagen igår hade jag lätt kommit förbi på fika :) men vi kanske kan ta en kopp kaffe och låta barnen leka på leklandet någon dag :) kramar

2011-08-20 @ 08:10:57
URL: http://frokenmela.se
Postat av: andrea hedenstedt

det är modigt att du vågar skriva om något så provocerande! Men jag förstår hur du tänker

2011-08-20 @ 09:50:55
URL: http://andreaviktoria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast är inte det ett rätt litet pris att betala, att man får vara utan dator ett tag, om det är det som krävs för att de ska få fast en pedofil? Och för det andra så blir FOLK inte pedofiler, för det finns kvinnliga sådana också, för att man sexualiserar barn och lägger upp bilder på sminkade 12åringar. pedofiler vill inte ha barn som ser ut som vuxna, de tänder på barn som ser ut som barn.

2011-08-20 @ 10:20:21
Postat av: Åsa

Ännu en anonym kommentar: Jo, visst är det ett lågt pris att betala, men det handlar inte om det! Det handlar om att det inte borde vara VI som får betala det priset! VI har ju inte gjort något fel. Jag förstår hur du tänker, att det är värt att vara utan en dator om de sätter dit en pedofil...men polisen borde kunna spegla datorn på en dag och sen lämna tillbaka den. De kan ju undersöka den senare bara VI slipper vara utan dator. För som jag skrev...varför ska vi betala för något som vi inte gjort? Vi behöver ju den i våra arbeten....

2011-08-20 @ 10:29:09
URL: http://asahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor