Sponsored Video: Findus reklamfilm om ärter med Rolf och Ebba

Efter skandalen om hästkött i deras mat har nu Findus startat om på ny kula.
Nu lovar de att DNA-testa allt kött innan de kommer ut i affärerna, vilket är en väldigt bra ide' kan man ju tycka.
(Även om jag inte förstår all uppståndelse, hästar finns ju ändå inte? Hästar är ju en frukt.)
 
Nog för att jag inte har varit särskilt nervös. Visst vill man veta vad det är för kött man stoppar i sig, men det ska mycket till för att jag ska sluta äta något bara pga vad som skrivs i tidningarna.
 
Har ni slutat äta något pga alla rykten?
 
Deras nya reklamfilm om ärtor. Ingen större risk att det finns hästkött i den i alla fall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Köper man billig mat för en billig peng så får man väl räkna med att det inte är gourmetmat man köper helt enkelt. :) Hästkött ska väl vara rätt fint kött? Hehe, nej jag har inte slutat äta något pga den här "skandalen".

2013-03-15 @ 10:50:34
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: gizze

Eftersom jag inte köper halvfabrikat, så känner jag inte att jag blir drabbad...men visst vi vet inte vad vi får av det vi köper...har inte råd att bara köpa ekologiskt och från närmsta gård, även om jag vill!
Men lägger gärna pengar de futta kronor jag har på mat...nu i en period av måste ha grönt måste ha grönt, ser väl ut som en morot snart ;-D
Ska köpa hästkött som pålägg himla gott...åt jag som barn och älskade det, och hästana får säkert inte bättre/ sämre behandling än andra djur vi äter :)

Blev sugen på negerbollar förut, men det gick över när jag tog en kaffe och en nybakt surdegsfralla :)

Ha en fin fredag! Kram Gizze


Svar: Haha du får komma hem till oss, Naomi bakade negerbollar igår :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-03-15 @ 11:15:02
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: gizze

Åh va mumsigt...men jag försöker ju att låta bli :)

2013-03-15 @ 11:38:27
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Caroline, längtan efter fler barn!

Faktiskt har jag inte brytt mig om att det varit hästkött i maten. Att det är fel sorts kött i maten är nog det minsta problemet med alla olika ämnen och skit dom stoppar ner i den nu för tiden! :) Det man inte vet lider man inte av ;)

2013-03-15 @ 22:15:26
URL: http://caroliinea.vimedbarn.se/
Postat av: Marlene

Vad spelar det för roll vilket köttet egentligen är? Hästkött är väl ett helt ok kött? Men man ska ju veta om det innan man äter det kan man ju tycka.

2013-03-16 @ 20:14:23
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor