Manliga skyltdockor då?

"Svenska skyltdockan hyllas världen över"

 
 
Bra gjort av Åhlens eller vilka det nu var att använda sig av en "normal" skyltdocka, istället för endast dessa pinnsmala som funnits det senaste.
Samtidigt säger jag som jag sagt så många gånger tidigare.....Det ska finnas en varitet av olika skyltdockor, helst i varje skyltfönster. En smal, en "normal" en fyllig och en överviktig.
Varför inte? Det är ju så det ser ut i verkliga världen.
 
Alla är olika. 
 
Att det sen ska behöva hyllas världen över känns sjukt. Det borde vara helt naturligt att använda sig av olika skyltdockor, olika storlekar,men uppenbarligen är så inte fallet. Annars skulle det ju inte bli sån uppståndelse.
 
Fortfarande finns den här kroppsfixeringen bland oss kvinnor, vilket stör mig.
Hur ofta hör ni män klaga över utseendet på deras skyltdockor? I stort sett aldrig. Trots att det för det mesta är en medellång docka, snygg med vältränad kropp och perfekta anletsdrag. Varför finns det inga fylliga dockor där? Eller pinnsmala? Varför reagerar ingen över det??
 
Den uppmärksammade skyltdockan
 
Gina Tricots skyltdockor
 
Egen bild som jag tog på skyltdockor 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor