Han ville plåta min dotter i högklackade skor

Igår, igen, blev min dotter utsatt för en äcklig gubbe som försökte utnyttja henne.
 
Naomi och hennes kompis var på väg hem från skolan, och de gick på Herrhagen inne i Karlstad när en snubbe på cykel stannade Naomi.
Han sa att han gillade hennes stil, och började ställa en massa frågor om hennes vikt, klädstorlek, vad hon hette och sen frågade han henne om hon ville bli fotomodell.
 
Han sa att han kom från Örebro och hade en modellagentur där, som han ville att Naomi skulle börja på. 
 
Naomi blev ju förstås smickrad först, och troligtvis lite chockad, men när mannen tog fram ett par högklackade skor som han ville att hon skulle ta på sig och posera i, så började hon ana oråd. Som tur var!
 
När hon började gå därifrån blev mannen arg och började skrika efter henne, och sa att hon inte får någon mer chans.
 
Jag kan inte begripa hur mycket äckel det finns där ute! Det är ju inte första gången Naomi blir utsatt för liknande händelser. Ni som har följt mig ett tag minns väl händelsen med pedofilen? 
 
Helt sjukt!
Snart vågar man ju inte släppa ut henne ensam längre. Jag är glad att hon var så förnuftig så hon inte gick på det han sa, men alla kanske inte är det. Tänk om han stötte på någon annan liten ensam flicka senare, som han lyckades lura?
 
Jag berättade om händelsen för Naomis fröken igår kväll, och hon lovade att hon skulle diskutera det med klassen i alla fall så att de uppmärksammade det ordentligt.
 
Ni som bor i området kan väl varna era bekanta om att detta, så att alla håller ögonen öppna ordentligt och han kanske kan åka fast.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Iouhhh vilka äckel det finns...

2013-03-28 @ 10:41:35
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Madde

Hoppas du polisanmält!? Bara så att det är gjort!

Svar: Ja då, det har jag gjort.
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-03-28 @ 14:37:35
Postat av: anna

Vilken duktig dotter du har, skönt att hon är så klok. Hoppas att han åker dit den jäveln...

2013-03-28 @ 18:46:52
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor