Gravid vecka 16

Nino tycker det ska bli spännande att bli storebror
 
 
Ni är flera stycken som har frågat hur det går med min graviditet och vill att jag ska skriva mer om den.
Jag har varit lite sparsam med såna inlägg eftersom jag inte vill "tråka ut er" med babbel om min mage, men då och då kommer det bilder och uppdateringar.
 
Jag har nyligen gått in vecka 16, och ser med spänning fram emot ultraljudet om ca 2 veckor. Illamåendet har tyvärr inte gått över helt än, och allra värst är det på förmiddagarna då jag är matt och andfådd hela tiden. Annars har jag nog kommit in lite i den där "lyckotiden" när man mår ganska bra, njuter av att se magen växa och har börjat känna några fladder-röreslser där inne i magen redan. Inga riktiga sparkar än, utan mer bara en liten aning om att något rör sig där inne.
 
Det är ju vanligare att omföderskor känner det lite tidigare än förstföderskor, som ofta får vänta några veckor till innan de känner något.
 
Jag tycker nog jag har blivit riktigt stor för att vara så tidigt i graviditeten, och har redan gått upp ca 8 kilo. Men jag vet ju att det var samma sak när jag väntade Nino.
Det värsta är att jag börjat känna av lite goflossning redan, (haha, foglossning ska det ju stå!) och känner mig stor som en val. 
 
Hur ska detta sluta????

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad vacker du är Åsa! Jättefin mage oxå :-)
Förstår att Nino tycker d ska bli skoj att bli storebror.
Hoppas illamåendet ger med sej snart! Må så gott! Kram

Svar: Tack fina du <3
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-03-05 @ 13:18:30
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Postat av: madde

Härligt att se att allt går bra:)
Vilket datum har du fått som bf?

Svar: Enligt det preliminära bf blir det 25 augusti. Men får veta mer exakt på ul :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-03-05 @ 17:42:29
URL: http://tjockisbullen.blogg.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

det är ju som mest spännande med ultraljud då man får se sin lilla krabat i magen! :)

Hoppas illamåendet går över också.

KRAM!

2013-03-05 @ 22:26:48
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Fina magen du fått! :)
Och här är en till som både får mage SNABBT och knubba till sig ;) Men det är det värt. Blir bara längre och fler promenader med barnvagn sen :)
Kram

2013-03-06 @ 20:14:38
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Fröken M

Va fin du är med magen !! :)
kram

2013-03-06 @ 20:23:05
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor