Cravings

Som gravid kan man ju få de allra märkligaste cravings, och helt plötsligt bli sugen på något som man normalt inte gillar alls.....jag hörde talas om en som faktiskt gick omkring och åt murbruk (!) när hon var gravid.....
 
När jag väntade Naomi åt jag apelsiner i massor. Jag minns en gång jag var ute hos mor o far, och hade glömt köpa apelsiner. Eftersom jag inte hade körkort så skickade jag in min pappa till stan (2 mil enkel väg) för att köpa apelsiner, och när han kom tillbaka var jag rasande för att han bara köpt 5 stycken. Det räcker ju inte en timme ens!
 
Med Nino hade jag ett helt annat craving, nämligen vatten.
Jag drack vatten i massor, flera liter varje dag, och det resulterade i att när Nino till slut föddes så flög han ut och hamnade på sängen med ett SPLASH! Barnmorskan sa att han kom med syndafloden.
 
Denna gången har jag också vatten som craving. Törstig precis hela tiden, nästan som om jag vore bakis jämt.
Betyder det att jag väntar en pojke igen kanske??
 
Har ni haft några roliga eller märkliga cravings när ni varit gravida?
 
Nino alldeles direkt efter att han åkt rutschkana ut ur mig

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Med Robin hade jag cravings på korv med bröd och fefferoni(stavas?) :)
Min mormor käkade murbruk med ett av sina barn har jag hört :D

Postat av: Ronja - svartvit poesi, teckenspråk och humor

Det där med murbruk är inte ovanligt, eller tavelkritor. Det är törst efter kalk så då blir man sugen på det =)

2013-03-13 @ 17:48:36
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: LILITH - Boktokig mamma med borderline

Med Rasmus var det rå lök som gällde. Med de andra två hade jag inga cravings.

2013-03-13 @ 18:43:46
URL: http://www.lilith.se
Postat av: anna

en hade jag fil, yoggi helst jordgubbs smak, salta hårda godisar, den andra graviditeten var det saltgurka och inlag gurka keso och ett jäkla sug efter rödvin men där fick jag ju stoppa mig innan så det fick bli blutsaft istället;)

2013-03-13 @ 18:55:53
Postat av: Joss

Kör en frågestund nu :)

2013-03-13 @ 22:33:48
URL: http://jjosefinehallgren.blogg.se
Postat av: Camilla

Visst är man konstig när man är gravid ;-)
Min första graviditet fick jag ett grymt sug efter ostbågar under en vecka. Jag åt och åt och åt. Normalt sätt avskyr jag detta eftersom det luktar fotsvett! Men efter en vecka försvann suget....
Under graviditet 2 hade jag inte ngt sug, mer avsmak för allt!

2013-03-14 @ 10:51:55
URL: http://camster.bloggplatsen.se/
Postat av: MaryCaroline

Glass var det för mig. Åt det både hemma och på jobbet (jobbar på café). Sedan var jag även tvungen att känna vissa lukter, till exempel källarlukter och garderobslukter, haha.

2013-03-14 @ 12:42:24
URL: http://marycaroline.blogg.se
Postat av: Etta

Jag tyckte att det luktade otroligt gott i garaget, men framförallt i tunnelbanan. Hade kunnat stå där nere o sniffa hur länge som helst :-)

Postat av: Caroline, längtan efter fler barn!

Piggelin åt jag med Elias, minst ett paket om dagen och det paketet bar jag med mig vart jag än skulle. Skulle det ta slut drack jag iskallt vatten eller åt isbitar :)

Min mamma åt choklad när hon väntade mig, hon bakade jätte mycket och ALLT innehöll choklad. Med min ena bror drack hon kolsyrat. Minns inte vad det var med min andra bror! :)

2013-03-14 @ 20:53:04
URL: http://caroliinea.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor