Smala personer flyger billigare

Igår satt vi här hemma och diskuterade en eventuell framtida solsemester, när samtalet började spåra ur lite från Jonas sida.
 
Jonas: Har du förresten hört att det är ett flygbolag som börjar ta ut dubbel taxa för överviktiga?
Jag: Ja, vadå då? Är du nervös?
Jonas: Nej....men hur ska de bestämma vad en "normalvikt" är då?
Jag: Jag vet inte.
 
Jonas funderar en stund.
 
Jonas: Egentligen då, om det ska vara rättvist, så borde ju de som är jättesmala bara behöva betala halva priset då, eller?
Jag: Ja, typ, tur och retur till priset av en biljett.
Jonas: Ja. Haha, vilken panik de ska få om de har ätit massor på semestern då. Sista dagarna bara, shit! Jag har inte råd att resa hem, jag måste springa och spy!!
 
 
Rätt ska vara rätt.

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till 2 prinsessor

Låter som att det skulle kunna vara en diskussion hos oss :)

Härligt med solsemester, vart funderar ni på?

Svar: Inget speciellt än, det får nog dröja tills efter bebis är född. Men alltid kul att planera :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-04-09 @ 15:08:25
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Fina Frun

Blir det någon semester bokad då?

2013-04-09 @ 18:52:37
URL: http://finafrun.se
Postat av: Svärmor

Om en kvinna är gravid får hon kanske betala för två då? Stackare om hon skulle ha trillingar. Det skulle bli dyrt det! ;)

Svar: Haha, bäst vi väntar med att flyga då! :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2013-04-09 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor